Avatar billede KlausEC Nybegynder
04. januar 2010 - 11:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VMWare image, backup

Hej.

Jeg har et image af en Debian Lenny, som jeg har arbejdet på en del i 2009.

Første dag på arbejdet i 2010 (i dag) giver mig dog problemer.

Jeg starter med bluescreen i windows (vista, 32bit, DK), hvorefter jeg genstarter den. Alt virker normalt igen...

Når jeg starter min VMWare Player, og vælger mit image, får jeg en opstartsfejl.

Så jeg HÅBER MEGET, at en af vmware-filerne er en backup, men i fald, ved jeg ikke hvilken...

Nogle gode ideer?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. januar 2010 - 12:00 #1
Det ville være hensigtsmæssigt hvis du skrev hvordan den opstartsfejl helt nøjagtigt lyder..
Avatar billede KlausEC Nybegynder
04. januar 2010 - 12:06 #2
Den skriver:

GRUB Loading stage1.5.

GRUB loading, please wait...
Error 2
_
Avatar billede strych9 Praktikant
04. januar 2010 - 12:12 #3
Så den indlæser bootloader, men der er noget i menu.lst den ikke forstår.

Lad mig spørge: Består den installation af mere end 1 virtuel disk? Eller er alle partitioner lagt på samme virtuelle disk?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. januar 2010 - 12:31 #4
Måske lige for at besvare dit egentlige spørgsmål: Ingen af vmware filerne er en backup, så du har muligheden at reparere installationen i stedet. Det er det jeg sigter på at hjælpe dig med nu.
Avatar billede KlausEC Nybegynder
05. januar 2010 - 13:21 #5
Fik tilsnusket (hvis det er et ord) mig et image fra en anden, der har arbejdet på det for længe siden, og så bare kørt en svn update derfra, så spiller det! :P

Men tak for hjælpen - lav et svar, så får du pointene alligevel :)
(Hvis du stadig ville have svar, så er der kun 1 virtuel disk)
Avatar billede strych9 Praktikant
06. januar 2010 - 16:23 #6
Du mener "tiltusket" :)
Avatar billede KlausEC Nybegynder
13. januar 2010 - 13:37 #7
potato, potato! :P