Avatar billede tand Seniormester
02. januar 2010 - 11:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kabeltest.

Er det muligt at teste sit kabel RJ45 for at se om man får forbindelsen til internettet hvis man tilslutter sin PC.?`

Vi er 8 stk der deler en kabelforbindelse og det ville være smart når der er en der ringer og ikke kan komme på, at udelukke fejl på kablet hen til ham.
Jeg har købt en KONIG Electronic kabeltester CMP-RCT31,
men jeg er bange for at den kun kan måle om kablet er monteret rigtigt.?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2010 - 12:59 #1
Her er en mulighed for den fingernemme:http://lanparty.dk/articles/article.asp?artID=68
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
02. januar 2010 - 15:01 #2
Kabeltesteren kan kun fortælle dig om ledningerne er fordelt rigtigt i stikket, så den kan jo nemt bruges, da du jo ikke får forbindelse til noget før de otte ledninger sidder rigtigt.
Hvis du een gang har haft forbindelse gennem det pågældende kabel, kan det ikke gå i stykker, dvs. det kan ikke tabe forbindelsen pga kablet, fejlen ligger et andet sted.
Hvis I også deler Router mister alle forbindelsen, måske lidt forskudt, men alle ryger af. (tag strømmen fra i 10 sek. og sæt det i igen).
Ellers prøv at bruge network stompler for at se hvem der er på og hvem der ikke er
Eller har jeg misforstået?
Avatar billede tand Seniormester
03. januar 2010 - 10:25 #3
Jo Du har fortået det rigtigt.
Jeg prøver at se på network stompler.
Avatar billede tand Seniormester
18. januar 2010 - 09:05 #4
send lige et svar nordicwolf.
Avatar billede tand Seniormester
29. juli 2010 - 13:56 #5
tand