Avatar billede dingodan Nybegynder
30. december 2009 - 14:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ang. 3 skærme til gammel computer

Hey eksperter,

Jeg sidder med en computer jeg gerne vil have tilsluttet 3 skærme til, men er i tvivl om computeren kan klare det, og i så fald hvor meget der skal indkøbes til det.

Computeren:
IBM Xseries 226
Intel Xeon CPU 3.00 GHz
2 GB Ram
Onboard grafikkort

Jeg ved at jeg skal ud og købe mig et grafikkort og skærme til - Men kunne godt bruge noget hjælp til hvilket kort og evt. adaptere til. Computeren er udelukkende til regnskaber og lign., så grafikkortet købes kun til dette formål.

-Dan
Avatar billede thov Forsker
30. december 2009 - 14:40 #1
En adapter som denne:
http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/
og 3 skærme - så kører det :-)
Avatar billede dingodan Nybegynder
30. december 2009 - 15:39 #2
Og den vil kunne virke med et onboard grafikkort?
Avatar billede thov Forsker
30. december 2009 - 16:13 #3
Der står at den kan nøjes med et eksisterende grafikkort - altså gælder det også on-board.
Avatar billede dingodan Nybegynder
30. december 2009 - 16:34 #4
Great, svarer du lige så jeg kan uddele point? :)
Avatar billede thov Forsker
30. december 2009 - 16:52 #5
Svar kommer her :-)

Og så troede jeg den var dyrere, men 2000.- er egentlig ikke så galt.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=385639