Avatar billede AlexHansen Nybegynder
30. december 2009 - 13:32 Der er 3 kommentarer

Dårligt billed på Medion monitor?

Hejsa!
Jeg købte en Medion 22" monitor som Aldi havde på tilbud til en tusse engang i oktober måned, men jeg har bøvlet en del med den for at få den sat op - Stadig uden held?

Den første PC, jeg satte den på var der et "mudret" billed, og især tekst mv. var utydeligt.
Tænkte: "Nå, det er sgu nok bare skærmkortet og skærmen, der ikke spiller ordenligt sammen. Det kan jeg altid kigge på når jeg får bedre tid", da jeg havde travlt på jobbet i den periode.
Senere prøvede jeg at flytte skærmen over på en anden PC, men med samme problem. Og nu en helt tredie STADIG med samme problem.
Jeg har prøvet at downloade driver til skærmen online (selvom dette ikke burde være nødvendigt) uden synlig bedre resultat.
Jeg har prøvet at lege med forskellige opløsninger, også uden det helt store held.

Tidligere på året købte jeg en anden Medion 22" PC-skærm i Aldi (model D22W-1) og den kører upåklageligt og fin fin til prisen, men den nye som er model: Medion Akoya P54008 (MD20122), giver mig altså store problemmer??
Jeg kan slet ikke holde ud at sidde og arbejde ved den, da bogstaverne på skærmen ganske enkelt er for utydelige.

Senest har jeg forsøgt at skifte VGA-kabelt ud med DVI-forbindelsen, og det hjalp en smule, men langt fra nok.

Eneste fælles for de forskellige PC'er jeg har prøvet på, er at de alle kører med ATI-grafikkort (men forskellige typer).
Kan det være at den Medion Monitor har et problem med ATI kort? Eller er der en eller anden opsætnings-feature, som jeg endnu ikke har prøvet?
Normalt er det sgu' da bare at koble "lortet" til, og så "spiller musikken" :-)

Har søgt på nettet uden at finde svar, men kan se andre (og anmeldere) der er fint tilfredse med denne model ???

Hvis ikke der er nogen der har en løsning på dette problem, så har jeg en billig monitor til salg :-))

Håber der er nogen der kan/vil hjælpe hermed, fordi jeg kan ikke finde løsningen.
Avatar billede spijon Nybegynder
30. december 2009 - 13:56 #1
Prøv at sæt din opløsning til: 1680x1024 eller 1280x1024 og se om det bliver bedre.

Og ja man kan være heldig med aldi og hardware men tror ikke din skærm er særlig god desværre.
"I stedet i 1000 til 1 af Medion skærm giver kun 480 til 1" taget fra en tysk test af skærmen.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
30. december 2009 - 14:22 #2
Lever dog den monitor tilbage og få dine penge retur
Mvh
Anker
Avatar billede Marianne Praktikant
21. november 2016 - 13:54 #3
Hej Jeg har problemer med min medion 27", som pludselig blev helt sort, jeg har prøvet at skifte ledninger og prøvet at tilslutte den til anden PC men intet hjalp. Så kom den i skammekrogen, hvor den har været ca. et halvt år, ved en oprydning prøvede jeg lige at tilslutte den strøm, og til min overraskelse viste den MEDION logoet, jeg tilsluttede den så til en PC og den kørte fint, da jeg var ved at installere et program, gik den igen i sort, men med tændt grøn diode -tænker at den var gået i dvale, men kunne ikke vægges, tilsluttede anden skærm som fungerede fint.
Efter dette kunne jeg ikke få liv i hverken skærm eller diode.
Det er da mærkeligt er det ikke?