Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 20:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

lave en cd kopi til vista

da jeg er på begynder niveau og nu vil have en cd til vista m.m hvis diverse computer går ned

huset,s computer er leveret med forinstalleret vista uden medfølgende cd

hvordan starter jeg dette

håber i forstår spørgsmålet
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 20:52 #1
Jeg mener at huske det ligger under programmer vedligeholdelse! men er ikke sikker det fyldte 2 DVDér men jeg har smidt Vista ad H til! det fylder for meget og er for langsom.
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 20:56 #2
det jeg egenligt mener er at vis jeg bliver nødt til at formatere computer  skal jeg have en cd til bl.a vista proggrammet

ellers spørg hvad jeg mener ;;;
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 21:08 #3
Som sagt #1 er jeg ikke sikker men det kan ikke være på en CD! det var en vejledning fra HP.og med dem kan jeg genindstallere efter en format.
Avatar billede rebecca Novice
26. december 2009 - 22:15 #4
Hvis Computeren er leveret med en forud installeret vista ligger denne 99% sikkert på en skjult partion på harddisken, hvordan du aktivere installationen af den finder du i manualen til pc'en.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2009 - 22:20 #5
Hvis du vil være 100% sikker på du skal kunne gendanne din pc er du nødt til at lave DVD'er. Har fundet siden hos Hp til hvordan man gør det:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01778684&cc=dk&dlc=da&lc=da&jumpid=reg_R1002_DKDA
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 23:01 #6
til rebecca
da jeg er på begynder niveau  vedr udtryk  så ved jeg ikke hvordan jeg finder  partioner og hved ik hvad der mens hermed

til 220661  kigger på det en dag  når jeg finder nok cd /dvd

skriv et svar 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2009 - 23:07 #7
Held og lykke med at få lavet dine gendannelses skiver. Husk det er dvd'er du skal bruge.
Avatar billede rebecca Novice
27. december 2009 - 07:44 #8
Hej gunfar

ok, nu skriver du selv at der ikke var nogen Installations dvd med til pc'en.

Så hvis du har købt pc'en med vista forud installeret ligger vista installationsfiler sikkertpå din harddisk. Disse filer aktiveres ved f.eks at trykke F2 ved opstart der kommer så en menu hvor man vælger f.eks reinstallation. Desuden bør der være et licensnummer til vista på kabinettet et eller andet sted.

Hvis du vil se om partionen er der kan du åbne kontrolpanelet, vælge administration, computeradministration, her vælger du lager og dernæst diskhåndtering, partionen fylder ca 3 GB og har intet drevbogstav
Avatar billede rebecca Novice
27. december 2009 - 07:51 #9
ps... Hvilket pc mærke drejer det sig om ?
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. december 2009 - 16:47 #10
pc mærke er  acer aspire 5610 og hp compaq
program er Vista