Avatar billede Anders Birch Juniormester
25. december 2009 - 18:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skal have mig en ny 24 " skærm, som kan bruges til min bærbar.

Jeg skal have mig en ny skærm, som jeg overvejer at få på 24" og tilsluttes min Acer bærbar med GeForce 9500M GS grafikkort og VGA tilslutning, men jeg er lidt i tvivl om skærmen, vil være for stor. Jeg spiller ikke så meget, men bruger Photoshop til at redigere egne billeder.

Jeg har kigget lidt rundt omkring for at finde ud af, hvad man får med af software til skærme, så de er gode at kalibre, men det er ikke meget, jeg kan google mig frem til. Måske der er nogen, som kender en skærm, hvor man får det med i pakken.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
26. december 2009 - 07:50 #1
Hejsa Umiddelbart ville jeg tage en mindre skærm - fx 22".
Mht til software så tror jeg de fleste sender software med som kan kalibrere - jeg fik selv med for nogle år siden til samsung.
Avatar billede Anders Birch Juniormester
02. januar 2010 - 17:08 #2
Det lyder nok meget fornuftigt med de 22". Jeg tror, at jeg tager min bærbar med i forretningen og prøver mig frem.

Godt der er software med fra Samsung. Har prøvet før at finde noget der kan downloades på deres hjemmeside, men det følger åbenbart kun med ved køb af skærmen.

Har set en LED fra Samsung til de 2700 kr. og prøvet at sammenligne den med en anden Samsung til ca. 1600 kr, der stod tændt lige ved siden af, og jeg synes ikke, jeg kunne se meget forskel.

Hvad der undrer mig er, at man ikke heller ikke hører så meget om LED, men det er måske fordi, det er forholdsvist nyt, markedet ikke er så stort endnu og prisen er større, men er det det værd.... selvom det er lidt mere strømbesparende?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. januar 2010 - 20:21 #3
Ja, det er sikkert fordi det er nyt og fordi man ikke sparer helt så meget strøm i forhold til den store besparelse hvis man har 50" LCD kontra LED fjernsyn.
Avatar billede Anders Birch Juniormester
02. januar 2010 - 22:52 #4
Det da har du nok ret i. Der er vidst noget om, der har været mange indkøb af strømslugere på fladskærms TV, hvilket man ikke lige var klar over eller blev særligt meget informeret om i forretningerne, men det gælder vel først for alvor, når man kommer op på de større skærme.
Avatar billede Anders Birch Juniormester
11. januar 2010 - 23:32 #5
Jeg har taget mig en chance og købe en Samsung SyncMaster P2450H ....på 24" alligevel :-)

Jeg må indrømme, at det flimrer lidt, som om responstiden på 60 ikke er god, og det hjælper ikke at ændre den. Er det netop fordi skærmen er for stor til grafikkortet?

Når det kommer til HDMI stik på skærmen, så fatter jeg ikke helt, hvor man vil hen med dem. Jeg har troet lidt, at man kunne bruge det til at tilslutte en skærm med sin computer digitalt ligesom et DVI?????
Avatar billede Anders Birch Juniormester
12. januar 2010 - 00:27 #6
UTROLIGT NOK, har jeg fået skærmen til at være perfekt ved at installere Sharpness manuelt i stedet for bare at trykke på "Autosetup" :-) :-) :-)

Så er jeg kun interesseret i at vide noget om HDMI-stikket.
Avatar billede Anders Birch Juniormester
12. januar 2010 - 01:44 #7
....det har jeg så fundet ud af, at det kan man med fordele også :-)

Der er skrevet gode ting om Samsung SyncMaster P2450H, men nogen skriver til hinanden i blogge, at den står ustabilt på bordet. -  Jeg synes, den står perfekt. Super lækker skærm :-)
Avatar billede Anders Birch Juniormester
12. januar 2010 - 17:26 #8
....Ja nok er det blevet skarpere, men det er er stadigvæk ubehageligt for øjnene.....og nu må jeg vidst skrive en ny tråd, så andre ser mit spørgsmål :-)