Avatar billede conz Juniormester
09. december 2009 - 22:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

På Stofa med både trådløs og kabel

Sidder her og prøvet at få Stofa til at samarbejde med mig, men har lidt problemer.

Sidder med et Stofa-coax-modem (DPC2100) og vil gerne have forbindelsen på trådløs med en Netgear WGR614v9.

Det gik også fint, satte Netgearen op, slog DHCP fra, og satte dens MAC-adresse i Stofa's autologin - for så (syntes jeg) man burde kunne logge flere på.

Problemet opstår så da jeg skal (på samme PC) gå fra det trådløse, til kabel igen. Jeg slukker det trådløse, smider et kabel i, og så siger den til mig at den ikke kan logge på, da der allerede sidder en anden IP på netværket.
Så skal jeg logge den anden IP af, for så at komme på. Igen.

(Det trådløse og kabel har åbenbart forskellige IPs her?)

Det egentlige problem står i at jeg gerne vil have flere computere på, selvom jeg kun kan have én IP på ad gangen fra Stofa's side. Det burde da være muligt, ikke?
Ved at benytte dynamiske IPs på et LAN, så jeg egentlig kun har én IP udad?

Ved ikke hvad det er jeg misser for at få det til at fungere, så ville være rart med lidt input.
Avatar billede thov Forsker
12. december 2009 - 16:34 #1
Hvorfor har du deaktiveret DHCP i Netgear routeren ?
Aktiver den igen - så hjælper det nok på det :-)
Avatar billede conz Juniormester
13. december 2009 - 16:52 #2
Har fundet ud af det, havde bare taget fejl af Netgearens MAC-adresse, det var derfor.
Har tilmeldt den rette MAC nu, og det virker fint.