Avatar billede rkeis Nybegynder
06. december 2009 - 09:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ny bærbar?

Hejsa

Her er problemet: Min kone og jeg har to stationære pc'ere der begge er koblet til internettet gennem en alm switch med kabler. Begge kører XP Home og der har ingen problemer været.

Så skulle vi være moderne og købte en bærbar pc, der kom installeret med Vista. Et kabel blev plugget i, og den kome relativt nemt på nettet via switchen. Så skete det underlige - da jeg startede min stationære, var der ingen forbindelse? Sluk hele lortet og start op igen og vupti, ingen problemer. Indtil den bærbare blev startet - nu kunne den ikke finde netværket?? Osv Osv...

Til gengæld rørte konen ved den bærbare, og efterfølgende har det kun været den der permanent ikke har kunnet finde netværket?? Jeg har prøvet alle de forslåede tricks med slukning af switch, ny IP-adresse osv. uden held. Det virker som om, at de to computere ikke fungerer sammen??

Jeg er ved at blive idiot - jeg aner grunlæggende intet om netværksindstillinger, og lortet skal bare fungere. Det har det jo sådan set også gjort - bare aldrig samtidig. Nogen ideer??
06. december 2009 - 10:20 #2
Du har ikke nævnt "ROUTER" ???

Det er nok mere et problem at du fra din ISP (Internet Udbyder) som standard får tildelt TO IP adresser. Altså så der kun kan være TO samtidige PC'er ud i verden.
Derfor skal/bør der være en ROUTER box imellem, istedet for omtalte Switch...

Eksempel ->
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=181069&q=router&sp=all - så får du TRÅDLØS med i købet. Der er fire andre "kabel" udgange at bruge af (til den stationære mm.)
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2009 - 10:37 #3
min datter har jeg lavet sådan et system hos fordi de ikke har den store data iver - det skal bare virke.

de har 3 bærbare på xp + 1 fast og 1 på vista hos cyberciry der virker via lan og der er ingen problemer.
ja det er lidt rodet med alle deres styresystemer men riget fattes penge.

havde før selv et problem med en kiss optager hvor jeg prøvede med et ekstra ip nummer men det havde ingen effekt.
men det er en anden historie

der hvor jeg bor i et højhus er der 7 med usikkert netværk og det er altså ikke godt.
Avatar billede rkeis Nybegynder
07. december 2009 - 09:18 #4
Selvfølgelig - manglende router! Giver fuldstændig mening. Tak for det.