Avatar billede varmeskud Praktikant
27. november 2009 - 00:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Internet opkobling - hvilke firma og udstyr

Hej

Jeg er medlem af en forening hvor vi har lokaler på en gård kommunen har.

I den forbindelse har vi noget tælle udstyr som skal kobles til internettet via net kabel, samt vi gerne ville kunne logge på internettet, via vores bærbar og mobil tlf. via trådløs internet.

Så på en eller anden måde skal vi have bestilt noget internet, samt trådløs router til dette.
Men vi har IKKE adgang til tlf. stik eller kabel tv / antenne tc eller andet.
Så vi skal vel have sådan USB internet, som så kan sættes til en router så vi slipper for at der skal stå en pc tændt og omdanne signalet?
Har fået at vide at man skal bruge sådan en dims her
http://www.zyxel.com/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161313&display=6261&CategoryGroupNo=72581982-7B34-4861-BC9C-AFD71DDA2BA5
Og så ville vi jo gerne at det kunne nå ca. 50-100m på det trådløse net, så om vi skal have en ekstre antenne på?

Men hvilken firma kan man få internet/trådløs internet hos?
Og hvad udstyr skal man bruge?

Håber i kan hjælpe.
Mvh Kim P
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2009 - 08:40 #1
som forening er det vel 'erhverv', og så er det 3 med http://www.3.dk/Business/Mobilt-bredband/Modems_routere/Huawei-B970-Wlan-router/
der er trådløs + plads til 4 kablede enheder - klar til brug fra kassen (+ abonnement hos 3 for at få sim-kort)
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. november 2009 - 13:18 #2
Hej

Det er frivillig forening med cvr nr. men uden moms nr. Så jeg mener det høre ind under privat.

Men super for linket.
Er der andre alternativer?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2009 - 14:20 #3
ok - uden moms-nr, så er det
http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Modems_routere/Huawei-B970-Wlan-router/
jeg kender ikke andre, der har router direkte som mulighed - men zyxel som du selv er inde på
http://www.zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161313&CategoryGroupNo=PDCA2008013
der kobler man bare en usb-modem fra tdc/telenor/oister til, så skulle det køre.
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. november 2009 - 03:20 #4
Hvilken firmaér er der at fortrække? Ydelse vs. pris?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2009 - 14:54 #5
3 har den bedste dækning generelt set - og oister kører på 3's net, så de to er ens - ude på landet ville jeg vælge oister, da det er billigere end 3, og du kan pga afstand ikke komme op på 3's maksimale hastighed.
Jeg så lige på side 15 i http://ipaper.ipapercms.dk/Kvickly/2009/Lokaletilbud/4909lokalsec/ (det er kvickly's store varehuse), at man kunne få en Belkin N150 router til bare 400kr.
Den burde passe til tdc/telenor/oister uden videre.
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. november 2009 - 21:22 #6
Jeg takker mange gange for hjælpen.

Ligger du et svar så jeg kan lukke.
Avatar billede varmeskud Praktikant
29. november 2009 - 01:22 #7
Ligger du et svar som tak for hjælpen
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2009 - 10:32 #8
ok - håber du finder et godt system.