Avatar billede mikkelrud Nybegynder
24. november 2009 - 08:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere messenger og antivirus

Hej efter jeg afinstallerede Norton som var præ-installeret på min computer har jeg haft problemer med både at installere antivirusprogram og messenger.

Får følgende fejl når jeg forsøger at installere messenger:

OnCatalogResult 0x8104000b

Når jeg forsøger at installere AVG antivirus:

The AVG setup is not able to detect a working internet connection.

Så skriver de noget om, hvis man kører via proxy (hvilket jeg ikke gør).

Hvad kan være galt?

Kan sagtens surfe, downloade etc via internet.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 09:12 #1
prøv at afinstallere eller fjerne rester af norton

http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

m.v.h
24. november 2009 - 11:12 #2
<mikkelrud>: Du bør huske at definere hvad du kører med :
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ???

Det kan sagtens være Symantec/Norton rester som driller...
Avatar billede mikkelrud Nybegynder
24. november 2009 - 16:21 #3
Jeg kører med windows xp
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 17:32 #4
svar er til point givning.#3

har du ikke problemer med antivirus programmer ????

inden man installerer et andet virusprogram skal man afinstallere det der ligger og ofte er det sådan at man også skal bruge et remove tool som det jeg linkede til i #1

det skal du OGSÅ bruge ellers kan man ofte ikke installere et andet virus program - der vil du få fejl.

skil problemerne ad og lade os tage dem en ad gangen
Avatar billede mikkelrud Nybegynder
24. november 2009 - 19:39 #5
Har afinstalleret Norton via "tilføj/fjern programmer" under kontrolpanelet.

Kan godt være det hele ikke er fjernet. Prøver med rådet omkring at afinstallere via norton-hjemmeside
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 07:33 #6
du skal måske oven i købet også afinstallere det andet du har inde altså avg.

http://www.pchell.com/virus/uninstallavg.shtml

kør en cleaner på din pc inden du installerer avg igen og husk - ingen internet stik isat imens.

når det er på plads tager vi det næste skridt
25. november 2009 - 10:14 #7
Ref #6 -> Lidt mere rigtigt/alternativt link -> http://www.avg.com/eu-en/download-tools ?
Avatar billede mikkelrud Nybegynder
28. november 2009 - 11:03 #8
Hej

Min computer er oppe og køre igen efter jeg brugte værktøjet fra Norton. Så points til treatmenice
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2009 - 12:23 #9
ok