Avatar billede ra__mus Nybegynder
22. november 2009 - 17:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Found tracking cookie

Hej.
Jeg har lige formatteret min harddisk og lavet en helt ny installation af windows xp.

Jeg downloader AVG Free 9.0 og installerer service pack 3.

Jeg kører en fuld scanning med AVG free 9.0 og den finder 12 warnings alle noget med :

found tracking cookie....

Den har "Healed" 4 af disse warnings og de 8 andre er "moved to virus vault"

Mine spørgsmål er så :

1. Hvordan ialverden kan der allerede have sneget sig noget ind så hurtigt, har jo kun været inde for at downloade AVG free 9.0 ??

2. Er disse warnings noget der betyder noget, eller skal jeg gøre yderligere ?

3. hvordan skal jeg tolke "Healed" og "moved to virus vault"

er "Healed" det samme som den er fjernet ??
og "moved to virus vault" den kan jeg ikke lige gennemskue ??

Håber sku ikke jeg skal igennem en ny formattering igen....
22. november 2009 - 17:18 #1
Disse "tracking cookie..." er rimelig 'harmløse' ...

Iøvrigt mht. AVG9.X - så er det jo upraktisk at selve instalationen skal gennemføres IMENS man er på nettet. Dvs. principielt i Ubeskyttet form !!!
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2009 - 17:28 #2
Altså cookies bliver sat på en masse forskællige hjemmesider. Ikke noget specielt over dem.

Brugte du google til at søge efter avg med ? Og gik du ind på en masse sider inden du kom til avgs ? Eller downloadede  du avg fra en anden side ?

Hvis du har downloadet avg fra en anden end den officielle så ville jeg personligt formatere igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 17:51 #3
Jeg er helt enig med Karise_Larry i 1#: Jeg har for sjov skyld lavet en søning på google:
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=avg+free+9%2C0&meta=&aq=f&oq=
De første 7 link kan jeg ikke se noget "farligt" i , så formatering og geninstallation i dette tilfælde, er som at skyde fugle med kanoner.
Hvis man vil gøre noget, kan man jo gendanne computeren til det første gendannelsespunkt efter installationen af xp , men jeg havde ikke været bange for at køre videre.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2009 - 18:01 #4
220661->
"er som at skyde fugle med kanoner"
Det lydder jo ren faktisk sjovt! Noget en hver mand ville gøre, hvis han fik chancen!

Men 220661 er vi enige om at man ikke downloader et antivirus program fra en snusket side ? Gør man det får man helt sikkert vira. Så der for, download kun fra officielle sider !

Og jeg holder stadig på at ra__mus skal formatere hvis han har hentet avg fra en sådan side.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
22. november 2009 - 18:37 #5
jeg har hentet det fra denne side:

http://download.cnet.com/AVG-Anti-Virus-Free-Edition/3000-2239_4-10320142.html?part=dl-10044820&subj=dl&tag=button&cdlPid=11014801

ser det ikke ok ud ?

blev guidet derhen fra dette link:
http://free.avg.com/us-en/download-avg-anti-virus-free-edition

Jeg søgte efter "avg free download" på google.dk og har ikke været inde på andre sider end google og de ovennævnte før jeg downloadede AVG. (okay åbningssiden er standard sat til :
http://dk.msn.com/?ocid=iefvrt
så den har jeg naturligvis også været på, men uden at klikke på noget)

Håber ikke en formattering kommer på tale igen, ville i gøre det ?

Og kan man virkelig få cookies bare ved at være på de 3-4 sider jeg har været på inden scanningen med AVG ?

Oh hvorfor giver de "warnings" i AVG hvis de er helt harløse, og hvad er de til for ?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2009 - 19:12 #6
Ja du kan få cookies af bare at være på en side. :D

Du skal ikke formatere.

Det kan være at din boot sector måske er inficeret. Jeg synes faktisk  det er lidt underligt med de der warnings.

Selfølgelig hvis det ikke er en helt lovlig udgave af windows som er hentet fra nettet kan der være snavs på den.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 19:17 #7
Zeska, jeg synes faktisk det er lidt frækt at udtale sig på den måde, når du ikke kender noget til ra_mus's installation.
Du prøver jo at dække over du måske har taget fejl, og det er ikke særlig pænt.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2009 - 19:24 #8
Jeg prøver ikke på at være fræk ?

Der er altså mange også jeg selv som henter "ting og sager" fra nettet.

Det er en kendt ting at folk putter Extra ting på filer som bliver delt gennem torrents.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 19:36 #9
Det er muligt Zeska, men dette site er ikke det sted man skal diskutere om man gør som du selv gør. Og man skal i hvertfald ikke dømme andre,når man ikke ved hvordan tingene hænger sammen.

Hej Ra_mus. Jeg tror ikke du behøver være nervøs. En tracking coocie er typisk en der kontrollerer dine surfvaner, og dem er der overalt. Men du kan jo for en sikkerheds skyld hente denne her:http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Og denne her:http://www.ccleaner.com/
For at få kontrolleret din disk
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 19:38 #10
Husk at opdatere Malwarebytes når du har hentet den før scanning.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2009 - 19:40 #11
Jeg skulle nok havde læst dette extra nøje.

"Jeg kører en fuld scanning med AVG free 9.0 og den finder 12 warnings alle noget med :

found tracking cookie...."

Trakcing cookies er ikke farlige.

http://www.norman.com/support/support_issue_archive/67765/dk

Jeg beklager hvis jeg har fremstået "fræk" eller "misvisende" på nogen måde.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 19:46 #12
Det er i orden.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
22. november 2009 - 21:33 #13
mange tak for jeres indlæg, jeg tror ikke jeg vil formattere igen.
Håber det er nogle uskyldige og uundgåelige warnings..:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 06:13 #14
Velbekomme