Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 16:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En dat fil som lukkes op.

Vi er et par stykker, som er kommet til at diskutere, hvad der sker hvis man har en kode i en tekstfil

@ echo off
DEL C:\ -y DEL C: \-y
DEL D:\ -y DEL D: \-y
FORMAT C:\ -y FORMAT C: \-y

omdøber filen til "sjov.dat" og åbner den.

1. mener at computeren går i sort når den åbnes.

2. mener ikke der sker en dyt lige meget hvad den hedder.

3. mener at omdøber man filen til "bootstat.dat" vil der ske noget.

Det er blot en diskussion, og ikke noget der skal forsøges på nogen af vores pc'ere.

Nogen der kan fortælle os hvem der har ret??
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 16:07 #1
Ups glemte at skrive hvor diskussionen er opstået.
Grunden er, at jeg fik tilsendt en fil der hed "pict.txt" og der var den førnævnte kode i.
Avatar billede Vandreren Novice
19. november 2009 - 16:39 #2
Mener du ikke "sjov.bat"?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 16:44 #3
Jo det gør jeg - b'et vender da lige forkert vej. Selvfølgelig var det en bat fil. Eller ogs¨å er det huskeren det kniber med.
Avatar billede Vandreren Novice
19. november 2009 - 16:52 #4
Jeg går altså ud fra, at du mener .bat (Windows kan ikke umiddelbart åbne en .dat-fil).

Her er et billede af hvad der sker med den kode i en .bat-fil: http://peecee.dk/upload/view/204434

Ikke så sjovt, vel?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 17:05 #5
Netop, men jeg har nu alligevel lidt ret - man skal jo acceptere med et J inden der sker noget. Svarer man N sker der vel intet?? Den formaterer ikke automatisk, så man bliver lige advaret inden. Men nej det er ikke så sjovt, og kan kun være ondsindede der har sendt mig den fil, men så heldigvis sendte den som en txt fil.
Avatar billede Vandreren Novice
19. november 2009 - 17:50 #6
Jeg har prøvet at taste "J". Det eneste der sker er, at filen sletter sig selv. Det er på sin vis ikke helt usjovt. :)