Avatar billede bdf Mester
13. november 2009 - 19:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

TDC Bredbånd, Router smider sin WAN IP

Hejsa Eksperter.

Kort og godt, de gamle har fået TDC Bredbånd 10/1Mbit og fik leveret et Speedstream 4100 modem som jeg så hat sat til en Linksys WRT300N opdateret med den nyeste firmware.

Opsætning:
Telefonstik > Skillefilter > SpeedSteam Modem > WAN på Linksys WRT300N > Bærbar "Trådløs"
DHCP er aktiveret på Linksys WRT300N

Internettet virkede fint i 2dage og nu er Linksys WRT300N begyndt at smide sin WAN IP så nettet dør, efter som modem & router står i en skunk så er det lidt upraktisk at tænde og slukke modem for at få tildelt en ny WAN IP.

Jeg har læst via google og andre spørgsmål på Eksperten.dk at andre har haft samme problem og at man kan lave følgende opsætning:
Telefonstik > Skillefilter > SpeedSteam Modem > LAN på Linksys WRT300N > Bærbar "Trådløs"
DHCP er deaktiveret på Linksys WRT300N

Virker det i praktis eller hvordan har I andre gjort?

I kan se router opsætning på http://BOT.adsl.dk/photo
Avatar billede bdf Mester
15. november 2009 - 09:46 #1
Lørdag d. 14 Nov gad modem ikke levere en IP længere, værken til router eller direkte til en PC, linien er derfor fejlmeldt til TDC og vender tilbage med fejlen :)
Avatar billede bdf Mester
21. november 2009 - 14:38 #2
Fejlen var hos TDC :)