Avatar billede boomshanka Nybegynder
12. november 2009 - 14:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny metode i eksisterende webservice kan ikke findes

Hej eksperter,

Jeg har samme problem som http://www.eksperten.dk/spm/819531 (bruger også VS2008 og .NET 3.5, men løsningen er ikke relevant her - min webservice-metode er public). Jeg har en eksisterende webservice hvor jeg har tilføjet en ny metode:

[WebMethod]
public string Test()
{
  return "Success";
}

Hvis jeg åbner IE og browser frem til asmx-filen fremgår min nye metode uden problemer, så den ser ud til at være deployet korrekt. Så opretter jeg en simpel konsolapplikation eller webapplikation, tilføjer en Service Reference eller Webservice Reference og her dukker min webservice fint op, men min nye metode bliver ikke vist og jeg fatter ikke hvorfor.

Jeg har forsøgt med "Update Service Reference" og "Update Webservice Reference" uden det hjalp. Jeg har også forsøgt at fjerne referencen helt fra mit projekt, kørt iisreset mellem hvert step og tilføje referencen igen men uden held. Hvis jeg kører reflector på min konsolapplikations dll i GAC'en kan jeg se den nye metode. Er der nogen som har et andet bud på hvad der kan være årsagen til metoden ikke kan fanges?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2009 - 15:16 #1
Du har ikke den web service liggende og flyde 2 steder og du kigger paa asmx det ene sted og genererer stub fra det andet sted?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2009 - 15:16 #2
Proev ogsaa lige at afinstallere den DLL i GAC !
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2009 - 20:38 #3
Kommet videre?
Avatar billede boomshanka Nybegynder
09. september 2012 - 13:39 #4
Hov det var vist en smutter. Fandt desværre ingen løsning så jeg lukker herfra.