Avatar billede jean250378 Nybegynder
11. november 2009 - 20:08 Der er 7 kommentarer

50/50 Mbit Dansk bredbånd

Jeg har fiber gennem dansk bredbånd 50/50 mbit.

Jeg har en N150 Wireless Router fra Netgear, min download hastighed er bare super fin, men når du kommer til upload er den låst på 30 mb og kan ikke komme vider op.

Når jeg køre gennem det trådløse og har webcam kørende bliver jeg konstant smidt af det trådløse net og kommer på meget kort tid efter igen, og det ser ikke ud til at min router genstarter ikke hvad jeg har lagt mærke til for jeg er på super hurtig igen.

Er det min router der bare er defekt eller kan den slet ikke klare sådan en høj upload?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2009 - 20:12 #1
Langt de fleste af de billige routere ligger omkring 50 mbit i download og ca. det halve i upload, så har du en af de billige, så er 30 mbit ikke værst.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2009 - 20:14 #2
Jeg har en 100/100 linie, og får 94/71, og jeg har endda en af de dyrere router.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2009 - 20:14 #3
Tjek med programmet netstumbler om der er andre net omkring dig der kører på samme kanal: http://downloads.netstumbler.com/downloads/netstumblerinstaller_0_4_0.exe

Hvis ja, så log på din router og skift til en der (helst) ligger min. 2 kanaler væk fra den nærmeste.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2009 - 20:15 #4
Min kommenter var vedr:
Når jeg køre gennem det trådløse og har webcam kørende bliver jeg konstant smidt af det trådløse net og kommer på meget kort tid efter igen, og det ser ikke ud til at min router genstarter ikke hvad jeg har lagt mærke til for jeg er på super hurtig igen.
11. november 2009 - 20:17 #5
Velkommen til E. ...

For en go' ordens skyld: Hvordan 'måler' du hastigheden ?
Avatar billede jean250378 Nybegynder
11. november 2009 - 20:20 #6
Okay det må jeg da lige prøve med de kanaler der.

Tænkte på hvad skal der til af udstyr for jeg kan få det fulde udbytte af min forbindelse?
(Hvad router skal jeg købe)
Avatar billede jean250378 Nybegynder
11. november 2009 - 20:28 #7
#5
Jeg bruger forskellige hastighedstests på hjemme sider yousee mit fiberselskabs osv.