Avatar billede ngr Praktikant
07. november 2009 - 23:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Password til TDC's webmail

Efter i et par timer at have forsøgt at få Thunderbird til at hente min mail hos TDC, var jeg blevet så ør i hovedet, at jeg glemte mit password.
Men det kunne jeg så få pr. sms. Dvs. jeg fik et 4 cifret tal, som jeg så skulle indtaste. Da jeg så langt om længe fandt frem til deres webmail (der må være temmelig mange medarbejdere beskæftiget på fuld tid for at gøre deres site så uoverskuelig og brugeruvenligt som muligt) blev jeg så bedt om min email og mit password. Men her kunne det 4 cifrede tal skam ikke bruges.
Er der nogen, der har haft det samme problem - og løst det?

PS: Min Internetudbyder er Cybercity, men jeg har siden de gode gamle modemdage haft et abb. hos TDC for at kunne bevare den samme mail adresse.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
08. november 2009 - 00:21 #1
Først synes jeg du skal søge "cybercity behold tdc mailadresse" google. De svar du har modtager, som fortæller, at man mister sin/sine mailadresser, hvis man 'svigter' TDC.
Der er også min erfaring, da der i TDCs betingelser står at man sammen med abonnementer har X antal mailadresser.
Din din/dine mailadresser forsvinder ikke med det samme, men først når det sætter sig til at rydde op.
Jeg vil foreslå, at du i stedet opretter en www.gmail.com konto, som også er gratis.
Når du så har gjort det, så underret dine "kontaktpersoner" om din nue mail-adresse, men husk at bede dem rette deres kartoteker til den nye konto.
I øvrigt er Gmail meget let at komme til, hvis du vil administrere den direkte på Web.
Får du problemer med opsætningen af gmail i Thunderbird, så skriv tilbage, så skal jeg nok hjælpe dig.
Avatar billede ngr Praktikant
08. november 2009 - 00:34 #2
Jatak, det er osse pænt af dig. Men lige nu er jeg mest optaget af at få løst det problem, jeg beskriver ovenfor.
Mvh
Avatar billede zips Juniormester
08. november 2009 - 02:05 #3
På TDC's side stå der at sms kun virke hvis du er tilmeldt denne tjeneste, så det er du nok ikke siden det ikke virker, du skal derfor henvende dig til TDS's kundeservice og få dem til at sende dig et nyt med posten.
Avatar billede ngr Praktikant
08. november 2009 - 14:42 #4
Nej, nu bliver det sgu for meget. Har I overhovedet ikke overvejet at læse mit spørgsmål, inden I "svarer" på det?

Men det kunne jeg så få pr. sms. Dvs. jeg fik et 4 cifret tal, som jeg så skulle indtaste.
Avatar billede zips Juniormester
08. november 2009 - 17:35 #5
Jeg kan kun se et svar og en kommentar, så hvad mener du med dit "sgu"...

At du har fået en sms er måske fordi du har tilmeldt dig, det kunne du blot svare pænt på, for hvor svært er det at logge ind med det, måske for nogen, man går ind her http://tdconline.dk/ i toppen i højre side indtaster du blot dit brugernavn og din sms kode, så kommer du ind på din side hvor du kan vælge mail eller indstillinger alt efter hvad du ønsker.

Men det næste er måske at du ikke kan huske dit brugernavn.
Avatar billede ngr Praktikant
08. november 2009 - 17:45 #6
Jeg har skrevet, at "jeg fik et 4 cifret tal, som jeg så skulle indtaste.". Hvorfor skriver du så, at jeg ikke er tilmeldt tjenesten?
Avatar billede ngr Praktikant
14. november 2009 - 22:36 #7
lukker
Avatar billede zips Juniormester
14. november 2009 - 22:59 #8
Og hvad blev løsningen siden du lukker?
Avatar billede ngr Praktikant
17. november 2009 - 19:15 #9
At jeg fik TDC til at sende nyt password