Avatar billede sasso Novice
07. november 2009 - 15:11 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

jeg kan ikke opdatere Bullguard og kan ikke få gang i online virusscannere

Kære eksperter

Jeg er pt. i Laos, hvor jeg har opdaget, at Bullguard ikke kan tilslutte til  opdateringsserveren. Deres support kan tilsyneladende ikke hjælpe.
Så har jeg forsøgt mig med TrendMicros Housecall og Bullguards onlinescanner, men begge fryser fast under installationen. Housecall når den skal hente vigtige filer til at bruge, Bullguard mens den installerer programmet.

Jeg sidder på en pænt okay forbindelse med 1mb ned og 256 op.

Min computer er blevet lidt sløv i betrækket de senere dage, og jeg er lidt nervøs for, om der skulle være malware på  den. Jeg har nøjagtigt en måned tilbage i Laos, så jeg håber, at en eller anden kan hjælpe mig ud af min knibe.

Tusind tak.
Steen
07. november 2009 - 15:24 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Du kunne jo rulle denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede sasso Novice
07. november 2009 - 15:40 #2
Forrygende, tak. Jeg går straks i gang. (Desværre  er vi jo seks timer foran her, og internetcafeen lukker jo på et tidspunkt... Men jeg vender selvfølgelig tilbage, når jeg kommer videre i teksten.
:o)
/s
Avatar billede sasso Novice
08. november 2009 - 08:19 #3
Hej Larry

Begynder at undre mig lidt  over omfanget af Malwarebytes scan. Foreløbig har det taget fem timer, og den har scannet godt 153.000 filer og har i et par timer scannet tempfiler for Vista-installation. Allesammen samme filnavn, bare i forskellige biblioteker. Hvor lang tid skal jeg sætte af til  dette, har du nogen idé om det? Der er endnu ikke fundet inficerede filer.

CCleaner fik godt nok ryddet op og fjernede adskillige gigabytes. Jeg føler allerede, at det har lettet lidt på  computeren.

De downloadfiler, spywarefri henviser til, er tilsyneladende fejlbehæftede. Min computer afviste både den nyeste og den næstnyeste version, så jeg hentede den hos CCleaner selv. Den fungerede fint.

Pfh. tak
Steen :o)
Avatar billede sasso Novice
08. november 2009 - 10:19 #4
Thanx. Jo, den ér opdateret, og jeg lader den rulle videre. :o)
08. november 2009 - 10:06 #5
... Jo - det skal nok passe. Lad den bare rulle færdig...
PS: Har du opdateret den først ?

---

Og så en Log fra HiJackThis bagefter; tager få sekunder at gennemføre ...
Avatar billede sasso Novice
08. november 2009 - 16:22 #6
hej Larry
Det tog over 11 hede timer her i Luang Prabang... :o(, men nu er mine logfiler der altså...

HIJACKTHIS:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:17:31, on 08-11-2009
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18828)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\Wave Systems Corp\Services Manager\DocMgr\bin\WavXDocMgr.exe
C:\Program Files\Wave Systems Corp\SecureUpgrade.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Dell.ControlPoint.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Security Manager\BcmDeviceAndTaskStatusService.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\Dell.UCM.exe
C:\Program Files\Dell Webcam\Dell Webcam Central\WebcamDell.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe
C:\Program Files\Carbonite\Carbonite Backup\CarboniteUI.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe
C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe
C:\Program Files\CallBurner\callburner.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Program Files\DellTPad\HidFind.exe
C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\LogTransport2.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apntex.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Users\Steen\Downloads\HiJackThis\HiJackThis.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BtStackServer.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclMSBTSrv.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgpc01.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Product Assistant\bin\hprblog.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://192.168.0.2/index.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer leveret af Dell
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChangeTPMAuth] C:\Program Files\Wave Systems Corp\Common\ChangeTPMAuth.exe /T:NTRU12
O4 - HKLM\..\Run: [WavXMgr] C:\Program Files\Wave Systems Corp\Services Manager\Docmgr\bin\WavXDocMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SecureUpgrade] "C:\Program Files\Wave Systems Corp\SecureUpgrade.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EmbassySecurityCheck] "C:\Program Files\Wave Systems Corp\EMBASSY Security Setup\EMBASSYSecurityCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DellControlPoint] "C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Dell.ControlPoint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [USCService] C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Security Manager\BcmDeviceAndTaskStatusService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DellConnectionManager] "C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\Dell.UCM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Dell Webcam Central] "C:\Program Files\Dell Webcam\Dell Webcam Central\WebcamDell.exe" /mode2
O4 - HKLM\..\Run: [PDVDDXSrv] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Carbonite Backup] C:\Program Files\Carbonite\Carbonite Backup\CarboniteUI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [AppCallBurner] C:\Program Files\CallBurner\callburner.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: Dell ControlPoint System Manager.lnk = C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: HP Smart markering - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {3860DD98-0549-4D50-AA72-5D17D200EE10} (Windows Live OneCare safety scanner control) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/en-US/wlscctrl2.cab
O16 - DPF: {B9F79165-A264-4C4A-A211-133A5E8D647F} (F-Secure Health Check 1.1) - http://download.sp.f-secure.com/hc/tdc/fscax.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DC6FEBC5-0A2D-458A-A01B-5DB15EEC4305} (IlosoftImageUploadCtl Class) - http://webc.sundhedscenteraabyhoej.dk/auth/controls/IlosoftImageUpload.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: GoToAssist - C:\Program Files\Citrix\GoToAssist\516\G2AWinLogon.dll (file missing)
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_505c1590\aestsrv.exe
O23 - Service: Ambient Light Sensor (alssvc) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Ambient Light Sensor\AlsSvc.exe
O23 - Service: ASF Agent (ASFAgent) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BgLiveSvc) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint Button Service (buttonsvc32) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\DCPButtonSvc.exe
O23 - Service: CarboniteService - Carbonite, Inc. (www.carbonite.com) - C:\Program Files\Carbonite\Carbonite Backup\carboniteservice.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Control Service - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostControlService.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Storage - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostStorageService.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint System Manager (dcpsysmgrsvc) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgrSvc.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.9.906.4286 (GoogleDesktopManager-060409-093314) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: GoToAssist - Citrix Online, a division of Citrix Systems, Inc. - C:\Program Files\Citrix\GoToAssist\516\g2aservice.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: SecureStorageService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Secure Storage Manager\SecureStorageService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Smith Micro Connection Manager Service (SMManager) - Smith Micro Software, Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\SMManager.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_505c1590\STacSV.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: NTRU TSS v1.2.1.28 TCS (tcsd_win32.exe) - Unknown owner - C:\Program Files\NTRU Cryptosystems\NTRU TCG Software Stack\bin\tcsd_win32.exe
O23 - Service: TdmService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe

--
End of file - 13174 bytes

MALWAREBYTES (Ingen infektioner):
Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database version: 2775
Windows 6.0.6002 Service Pack 2

mbam-log-2009-11-08 (16-03-12).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 216253
Tid tilbagelagt: 11 hour(s), 5 minute(s), 14 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Jeg  bliver smidt ud om 10 minuttter, men er på en halv time mandag morgen kl. 01.30 dansk tid. Derefter først hen på eftermiddagen. Glæder mig til at høre, om du finder nogen grimmerter.

Fortsat skøn søndag
/s
Avatar billede sasso Novice
10. november 2009 - 15:42 #7
Hej  Larry

Har du haft lejlighed til at kigge på logfilen?

Bedste hilsner
Steen
Avatar billede f-arn Guru
10. november 2009 - 21:22 #8
Din database er fra 10/9 så prøv igen.
Avatar billede sasso Novice
11. november 2009 - 03:36 #9
Hej f-arn

Det er jo det, der i virkeligheden har fået  mig til at starte denne trådpå Eksperten: Når jeg forsøger at opdatere Bullguard, får jeg følgende fejl:

"Bullguard kunne ikke logge på  opdateringsserveren. Kontroller venligst din internetforbindelse og prøv igen."

Det er kun 12 dage og 20 timer siden sidste opdatering, så jeg ken ikke helt forstå det med databasen. Min HiJackThis-scanning er foretaget i søndags.

Bedste hilsner
Steen
Avatar billede f-arn Guru
11. november 2009 - 03:54 #10
Det er Malwarebytes database der er fra 10/9.
Avatar billede f-arn Guru
11. november 2009 - 04:05 #11
Hvis du ikke kan opdaterer så prøv at hente denne:
http://www.malwarebytes.org/mbam/database/mbam-rules.exe
11. november 2009 - 17:37 #12
(Enig med <f-arn>...)
Avatar billede sasso Novice
11. november 2009 - 18:11 #13
For pokker da. Jeg var sikker på, at jeg opdaterede. Nå, men jeg finder ud af det og vender frygteligt  tilbage, når scanningen er færdig. (Der er jo lidt praktiske udfordringer med at have en pc til at arbejde 11 timer nonstop i en landsby i Laos.)

I hører nærmere. Tak for det.
Avatar billede sasso Novice
11. november 2009 - 18:21 #14
jeg KAN ikke opdatere, og mbam-rules er desværre 'corrupted'. Jeg forsøger  at kontakte malwarebytes  supportteam. De må kunne hjælpe  mig.
11. november 2009 - 18:23 #15
Geninstall HELE MalwareBytes pakken...
Avatar billede sasso Novice
12. november 2009 - 12:04 #16
Okay, nu går det fremad. Jeg har  quizzet lidt med Malwarebytes support og igen med Bullguards' ditto. Den sidste var mere kompetent end weekendens kollega og bad mig tjekke min firewall-situation.

Det viste sig, at både Windows' og Bullguard's firewalls var slået til, og det hjalp ikke ligefrem på tingene, ved  jeg nu. Bullguards opdaterinng virkede pludslig upåklageligt.

Nu scanner jeg med Bullguard, hvorefter jeg forsøger at opdatere Malwarebytes igen. Med lidt held virker den også nu, så jeg kan scanne og poste en logfil her først på weekenden.

Puha - tænk hvis man bare havde haft et minimum af basal viden...
Avatar billede sasso Novice
15. november 2009 - 08:45 #17
SÅ lykkedes det endelig. Nu  tror jeg, at alt er, som det skal være. Hermed de to logfiler fra Malwarebytes og HiJackThis.

-------------------------------------------------------
MALWAREBYTES:
-------------------------------------------------------
Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database version: 3168
Windows 6.0.6002 Service Pack 2 (Safe Mode)

mbam-log-2009-11-15 (04-35-00).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 295295
Tid tilbagelagt: 56 minute(s), 35 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

-------------------------------------------------------
HIJACKTHIS
-------------------------------------------------------
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 05:11:06, on 15-11-2009
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18828)
Boot mode: Safe mode

Running processes:
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Users\Steen\Downloads\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eksperten.dk/spm/892017?preview#reply_7483577
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer leveret af Dell
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChangeTPMAuth] C:\Program Files\Wave Systems Corp\Common\ChangeTPMAuth.exe /T:NTRU12
O4 - HKLM\..\Run: [WavXMgr] C:\Program Files\Wave Systems Corp\Services Manager\Docmgr\bin\WavXDocMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SecureUpgrade] "C:\Program Files\Wave Systems Corp\SecureUpgrade.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EmbassySecurityCheck] "C:\Program Files\Wave Systems Corp\EMBASSY Security Setup\EMBASSYSecurityCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DellControlPoint] "C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Dell.ControlPoint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [USCService] C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Security Manager\BcmDeviceAndTaskStatusService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DellConnectionManager] "C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\Dell.UCM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Dell Webcam Central] "C:\Program Files\Dell Webcam\Dell Webcam Central\WebcamDell.exe" /mode2
O4 - HKLM\..\Run: [PDVDDXSrv] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Carbonite Backup] C:\Program Files\Carbonite\Carbonite Backup\CarboniteUI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [AppCallBurner] C:\Program Files\CallBurner\callburner.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: Dell ControlPoint System Manager.lnk = C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: HP Smart markering - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {3860DD98-0549-4D50-AA72-5D17D200EE10} (Windows Live OneCare safety scanner control) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/en-US/wlscctrl2.cab
O16 - DPF: {B9F79165-A264-4C4A-A211-133A5E8D647F} (F-Secure Health Check 1.1) - http://download.sp.f-secure.com/hc/tdc/fscax.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DC6FEBC5-0A2D-458A-A01B-5DB15EEC4305} (IlosoftImageUploadCtl Class) - http://webc.sundhedscenteraabyhoej.dk/auth/controls/IlosoftImageUpload.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: GoToAssist - C:\Program Files\Citrix\GoToAssist\516\G2AWinLogon.dll (file missing)
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_505c1590\aestsrv.exe
O23 - Service: Ambient Light Sensor (alssvc) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Ambient Light Sensor\AlsSvc.exe
O23 - Service: ASF Agent (ASFAgent) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BgLiveSvc) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint Button Service (buttonsvc32) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\DCPButtonSvc.exe
O23 - Service: CarboniteService - Carbonite, Inc. (www.carbonite.com) - C:\Program Files\Carbonite\Carbonite Backup\carboniteservice.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Control Service - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostControlService.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Storage - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostStorageService.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint System Manager (dcpsysmgrsvc) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgrSvc.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.9.906.4286 (GoogleDesktopManager-060409-093314) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: GoToAssist - Citrix Online, a division of Citrix Systems, Inc. - C:\Program Files\Citrix\GoToAssist\516\g2aservice.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: SecureStorageService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Secure Storage Manager\SecureStorageService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Smith Micro Connection Manager Service (SMManager) - Smith Micro Software, Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\SMManager.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_505c1590\STacSV.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: NTRU TSS v1.2.1.28 TCS (tcsd_win32.exe) - Unknown owner - C:\Program Files\NTRU Cryptosystems\NTRU TCG Software Stack\bin\tcsd_win32.exe
O23 - Service: TdmService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe

--
End of file - 10908 bytes

-------------------------------------------------------

Og i mellemtiden er det lykkedes mig at få Bullguard til  at opdatere. Den scanning viste også ren røv at trutte i. Nu er jeg kun spændt på, hvad  HiJackThis har a at fortælle mig.

Endnu en gang tak for assistancen. :o)

/s
Avatar billede f-arn Guru
15. november 2009 - 09:31 #18
Safe Mode ?
Kan du ikke køre normalt?
Avatar billede sasso Novice
15. november 2009 - 10:21 #19
Jeg forestillede mig ikke, at der var forskel på scanningerne af den grund. Det er jo de samme ting, programmet skal igennem, men der bruges bare ikke systemplads på alt muligt andet. Tempoet er højere, tænkte jeg. :o)

Og  når man er i Laos, er det lidt begrænset, hvor længe man kan lade computeren stå og arbejde alene.

Men nuvel: Jeg scanner en gang til og får nogle svar på banen asap.
Avatar billede sasso Novice
15. november 2009 - 20:35 #20
...og igen!

-------------------------------------------------
MALWAREBYTES
-------------------------------------------------
Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database version: 3168
Windows 6.0.6002 Service Pack 2

mbam-log-2009-11-15 (19-15-58).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 300350
Tid tilbagelagt: 7 hour(s), 13 minute(s), 23 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

-------------------------------------------------
HIJACKTHIS
-------------------------------------------------
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:19:22, on 15-11-2009
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18828)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\Wave Systems Corp\Services Manager\DocMgr\bin\WavXDocMgr.exe
C:\Program Files\Wave Systems Corp\SecureUpgrade.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Dell.ControlPoint.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Security Manager\BcmDeviceAndTaskStatusService.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\Dell.UCM.exe
C:\Program Files\Dell Webcam\Dell Webcam Central\WebcamDell.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe
C:\Program Files\Carbonite\Carbonite Backup\CarboniteUI.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BtStackServer.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Program Files\DellTPad\HidFind.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apntex.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgpc01.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclMSBTSrv.exe
C:\Windows\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Users\Steen\Downloads\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eksperten.dk/spm/892017?preview#reply_7483577
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer leveret af Dell
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChangeTPMAuth] C:\Program Files\Wave Systems Corp\Common\ChangeTPMAuth.exe /T:NTRU12
O4 - HKLM\..\Run: [WavXMgr] C:\Program Files\Wave Systems Corp\Services Manager\Docmgr\bin\WavXDocMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SecureUpgrade] "C:\Program Files\Wave Systems Corp\SecureUpgrade.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EmbassySecurityCheck] "C:\Program Files\Wave Systems Corp\EMBASSY Security Setup\EMBASSYSecurityCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DellControlPoint] "C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Dell.ControlPoint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [USCService] C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Security Manager\BcmDeviceAndTaskStatusService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DellConnectionManager] "C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\Dell.UCM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Dell Webcam Central] "C:\Program Files\Dell Webcam\Dell Webcam Central\WebcamDell.exe" /mode2
O4 - HKLM\..\Run: [PDVDDXSrv] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Carbonite Backup] C:\Program Files\Carbonite\Carbonite Backup\CarboniteUI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [AppCallBurner] C:\Program Files\CallBurner\callburner.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: Dell ControlPoint System Manager.lnk = C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: HP Smart markering - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {3860DD98-0549-4D50-AA72-5D17D200EE10} (Windows Live OneCare safety scanner control) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/en-US/wlscctrl2.cab
O16 - DPF: {B9F79165-A264-4C4A-A211-133A5E8D647F} (F-Secure Health Check 1.1) - http://download.sp.f-secure.com/hc/tdc/fscax.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DC6FEBC5-0A2D-458A-A01B-5DB15EEC4305} (IlosoftImageUploadCtl Class) - http://webc.sundhedscenteraabyhoej.dk/auth/controls/IlosoftImageUpload.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: GoToAssist - C:\Program Files\Citrix\GoToAssist\516\G2AWinLogon.dll (file missing)
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_505c1590\aestsrv.exe
O23 - Service: Ambient Light Sensor (alssvc) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Ambient Light Sensor\AlsSvc.exe
O23 - Service: ASF Agent (ASFAgent) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BgLiveSvc) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint Button Service (buttonsvc32) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\DCPButtonSvc.exe
O23 - Service: CarboniteService - Carbonite, Inc. (www.carbonite.com) - C:\Program Files\Carbonite\Carbonite Backup\carboniteservice.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Control Service - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostControlService.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Storage - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostStorageService.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint System Manager (dcpsysmgrsvc) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgrSvc.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.9.906.4286 (GoogleDesktopManager-060409-093314) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: GoToAssist - Citrix Online, a division of Citrix Systems, Inc. - C:\Program Files\Citrix\GoToAssist\516\g2aservice.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: SecureStorageService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Secure Storage Manager\SecureStorageService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Smith Micro Connection Manager Service (SMManager) - Smith Micro Software, Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\SMManager.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_505c1590\STacSV.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: NTRU TSS v1.2.1.28 TCS (tcsd_win32.exe) - Unknown owner - C:\Program Files\NTRU Cryptosystems\NTRU TCG Software Stack\bin\tcsd_win32.exe
O23 - Service: TdmService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe

--
End of file - 12605 bytes

Glæder mig til at høre, hvad der er at gribe fat i. :o)

Hede hilsner (26 grader kl. 00:35)
Steen
Avatar billede f-arn Guru
16. november 2009 - 17:36 #21
Ved du hvad [AppCallBurner] er for noget? Udover den er der ikke andet end lidt oprydning i den log. Hvordan kører computeren?

En HijackThis log viser ikke ret meget, så hvis du har problemer kan vi godt lave en bedre log.
Avatar billede sasso Novice
16. november 2009 - 17:51 #22
Hej F-arn

Tusind tak

Jeps. Callburner er en lydoptager til Skypesamtaler. Købeprogram med høj kvalitet og absolut ikke noget, jeg mistænker.

Computeren kører for det meste okay. Jeg har dog rigtig mange tilfælde af, at Outlook 2003 undlader at svare i pænt lange perioder. Det samme sker ind imellem med IE og Firefox.

Oprydningen med CCleaner har virkelig hjulpet på en ALT for langsom opstart. Det program kommer jeg til at bruge en hel massse.

Tror du, det er nok til at besvære jer mere med det her...?

Masser af hilsner herfra
Steen
Avatar billede f-arn Guru
16. november 2009 - 23:56 #23
Fint - jeg kendte den bare ikke, og jeg kunne ikke finde troværdige oplysninger om den.

Start hijackthis, klik på "do  a system scan only" og sæt flueben ved følgende.

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
O20 - Winlogon Notify: GoToAssist - C:\Program Files\Citrix\GoToAssist\516\G2AWinLogon.dll (file missing)

Luk så alle andre vinduer og klik "fix checked"
Avatar billede sasso Novice
17. november 2009 - 04:28 #24
Mange tak for det. Det var jo bílligt sluppet. :o) Hvordan synes du/I, at jeg skal fordele pointene her?
Avatar billede f-arn Guru
17. november 2009 - 14:11 #25
Jeg synes du skal dele mellem os :)
Avatar billede sasso Novice
17. november 2009 - 14:57 #26
Tak. Den er jeg helt med på. Så skal vi bare lige have et svar fra Larry.

PS Min IE er frosset to gange i dag. Kan det være på grund af den rettelse, vi lavede?
Avatar billede f-arn Guru
17. november 2009 - 15:30 #27
Nej - den skal bare "resette" til windows default. men du kan jo starte hijackthis, klik "list of backups" og vælg

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

klik så restore.
18. november 2009 - 07:03 #28
Ping...
(Det var et [svar]...)