Avatar billede coolkasper90 Nybegynder
04. november 2009 - 10:57 Der er 4 kommentarer

internettet virker ikke efter gensistallatton

Hej experter
Jeg har lige haft geninstalleret mit windows XP, men efterfølgende virker mit internet ikke, og der er flere drivere som fx. skærmkort, ethernetcontroller osv. der ikk fungere pga manglende drivere. Hvordan kan jeg se hvilke drivere der passer til hvis jeg skal hente dem fra en anden computer, når nu nettet ikke virker? Er der eventuelt et program men kan bruge til det?
håber i kan jeg hjælpe mig

Mvh. Kasper
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. november 2009 - 11:07 #1
Internet fungerer fint her ;o) Spøg til side.

Fik du ikke en cd med computeren, hvor de forskellige drivers var på?
Avatar billede tjacob Juniormester
04. november 2009 - 11:12 #2
Se bort fra alle andre drivere, og koncentrer dig om internet. Så kan du altid finde de andre bagefter. (Bed XP om at søge på nettet).

Nu nævner du selv ethernetcontroller, og det er netop drivere til dit netværkskort der mangler, og derfor har du ingen forbindelse.

Du skal altså finde ud af hvad dit netværkskort hedder, og så finde drivere til det på en anden PC. Læg dem ind på din egen med en USB-nøgle og installer.

Hvis du ikke ved hvilket netværkskort du har, så prøv evt. at åbne computeren og kig på selve kortet.

Når du har forbindelse til internettet, så skal du først opdatere XP via Windows Update. -Det kan løse problemet med nogle af de andre drivere.

Derefter kan du forsøge at opdate driverne manuelt, og lade XP søge på nettet efter drivere.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. november 2009 - 17:42 #3
Øhh, hvis det nu findes på medfølgende cd, hvorfor skal man så tage det fra en anden PC?
Avatar billede tjacob Juniormester
10. november 2009 - 10:08 #4
Jeg går da ud fra at spørger havde brugt en medfølgende CD hvis han havde haft en.........