Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. november 2009 - 10:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

problemer med IF sætning

jeg har nedenstående SELECT og vil gerne ha den til at skrive
"der er ingen poster omhandlede dag"hvis der ikke er nogen RS der matcher

strText =     "SELECT * FROM DB where ank = #12-08-09# order by anktid asc "

        openDB objCommand
        objCommand.commandtext = strText
            set objRS = objCommand.execute

  response.write "<table border=1 cellpadding=0 cellspacing=0 width=650 >"
      response.write "<tr><td align='center' colspan=8><font size=+1><font face='Verdana' color='#0000FF'>Ankomster den "&  trim(objrs(3))&"</font></font></td></tr>"
    while not dbset.eof
response.write "<td align='center' >" & trim(objRS(17)) & "</td><td>" & trim(objRS(2)) & "</td><td>" & trim(objRS(7)) & "</td><td>" & trim(objRS(5)) & "</td>"

            objRS.movenext

wend

            response.write "Ingen ankomster den 08-12-09"
            end if
%>
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 10:35 #1
Du skal ud i noget:

If Not RS.EOF Then
while not dbset.eof
response.write "<td align='center' >" & trim(objRS(17)) & "</td><td>" & trim(objRS(2)) & "</td><td>" & trim(objRS(7)) & "</td><td>" & trim(objRS(5)) & "</td>"

            objRS.movenext
End If
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 10:36 #2
Sorry.

If Not objRS.EOF sæføl'i
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. november 2009 - 10:49 #3
øhm - If Not RS.EOF Then
while not dbset.eof forstår jeg ikke??
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. november 2009 - 10:55 #4
jeg har fået den til at køre med If not, men jeg ville jo gerne ha at der blevet skrevet at der ikke er nogen poster på den søgte dato?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 11:08 #5
Hej igen.

Nu var det bare et overfladisk eksempel, men du skal ud i at lave et tjek på om der rent faktisk er nogle poster - altså at:

If Not objRS.EOF
' Gør noget her - fx. gennemløb poster i objRS.EOF
Else
' Udskriv at der ikke var nogen poster - Response.Write "Ingen poster fundet"
End If
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. november 2009 - 11:14 #6
jeg har forsøgt med dette, men den skriver ikke der er inge poster

strText =    "SELECT * FROM DB where ank = #12-08-09# order by anktid asc "

        openDB objCommand
        objCommand.commandtext = strText
            set objRS = objCommand.execute

  response.write "<table border=1 cellpadding=0 cellspacing=0 width=650 >"
      response.write "<tr><td align='center' colspan=8><font size=+1><font face='Verdana' color='#0000FF'>Ankomster den "&  trim(objrs(3))&"</font></font></td></tr>"
  if not dbset.eof then
response.write "<td align='center' >" & trim(objRS(17)) & "</td><td>" & trim(objRS(2)) & "</td><td>" & trim(objRS(7)) & "</td><td>" & trim(objRS(5)) & "</td>"

            objRS.movenext

else

            response.write "Ingen ankomster den 08-12-09"
            end if
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 11:30 #7
Ok, men nu opererer du jo også med to forskellige recordsets.
Du har en:

if not dbset.eof then og en objRS.movenext
Det er nok objRS du skal bruge, da det er det recordset object du opretter med set objRS = objCommand.execute

Så hvis du ændrer if not dbset.eof then til if not objRS.eof then så burde det virke.

Altså:

strText =    "SELECT * FROM DB where ank = #12-08-09# order by anktid asc "

        openDB objCommand
        objCommand.commandtext = strText
            set objRS = objCommand.execute

  response.write "<table border=1 cellpadding=0 cellspacing=0 width=650 >"
      response.write "<tr><td align='center' colspan=8><font size=+1><font face='Verdana' color='#0000FF'>Ankomster den "&  trim(objrs(3))&"</font></font></td></tr>"
  if not objRS.eof then
response.write "<td align='center' >" & trim(objRS(17)) & "</td><td>" & trim(objRS(2)) & "</td><td>" & trim(objRS(7)) & "</td><td>" & trim(objRS(5)) & "</td>"

            objRS.movenext

else

            response.write "Ingen ankomster den 08-12-09"
            end if
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. november 2009 - 12:25 #8
jaja - sålangt så godt det virker, men den tager kun i post - altså looper ikke og skriver alle posterne hvis der er flere den
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 12:37 #9
Du mangler det egentlige loop indenfor din condition, hvor du tjekker på om der er nogle poster i objRS.

If Not objRS.EOF Then
Do While Not  objRS.EOF
' Kør din kode til tabel-rækkerne her...
objRS.movenext
Loop
Else
Response.Write "Ingen poster fundet..."
End If
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. november 2009 - 14:47 #10
thomasso - så var den der tusind tak for hjælpen _ læg et svar
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 14:57 #11
Tak for point