Avatar billede pjatmail Mester
19. oktober 2009 - 22:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ændre sikkerheds niveau i vista - så alle hjemmesider kan vises

Som overskriften antyder, er det vista der fortæller mig at visse hjemmesider ikke kan vises.
Internet explorer 8.
Det drejer sig om link jeg forsøger at følge på et intranet fra firmaet - men altså hjemme fra privat pcén.....
IT afdelingen siger jeg skal forsøge mig frem med at sænke sikkerheds niveauet, ellers kan de ikke hjælpe!
Jeg har nu sænket det til lavet niveau "medium"
Hvad kan jeg ellers gøre?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 15:21 #1
Du kanindikere over for systemet at du har tillid til denne hjemmeside.

Start IE8 og og gå på omtalte hjemmeside. Klik på Funktioner og vælg internetindstillinger.Klik på fanebladet sikkerhed.
Klik på Websteder du har tillid til, og derefter klikker du på knappen Websteder, og en ny dialogboks fremkommer.
Nu skulle omtalte hjemmeside gerne stå i feltet Føj dette websted til zonen, og hvis du klikker på tilføj, så skulle den være der.

Det kan være at du skal erstatte http://www med en *
Du kan også erstatte https://www med en stjerne
Avatar billede pjatmail Mester
20. oktober 2009 - 16:44 #2
Hmm. Jeg har nu prøvet det du beskrev, men det virker desværre ikke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 20:39 #3
Kommer der et grønd checkmærke og teksten websteder du har tillid til nederst i IE8 ?
Avatar billede pjatmail Mester
20. oktober 2009 - 21:06 #4
Ja det grønne mærke med teksten, på engelsk, kommer frem nederst!
Jeg kan godt åbne hjemmesiden (intranettet/ekstranettet) problemet opstår når jeg skal guides videre via et link på denne/dette ekstranet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 22:25 #5
Hvis du f.eks markerer tillid til *.eksperten.dk, så har du tillid til alle undersider samtidig.

Det kunne tænkes at du bliver geleidet til en anden adresse en den du har markeret tillid til, og så skal du også markere tillid til dette på samme måde som den oprindelige adresse.

Hvis den leder dig til en side, hvor det grønne checkmærke ikke er i bunden af IE8, så er denne side ikke markeret "har tillid til".

Prøv dig frem, og se om ikke du kan løse det på denne måde.
Avatar billede pjatmail Mester
21. oktober 2009 - 16:24 #6
Jeg har netop fået endnu en mail fra IT afdelingen, der nu har fundet en mulig fejl i systemet - hvis du, dragonknight, overvåger tråden så sender jeg en ny besked såsnart jeg har nye oplysninger i denne sag.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. oktober 2009 - 18:26 #7
Super !
Avatar billede pjatmail Mester
28. oktober 2009 - 16:19 #8
Hej igen
Så lykkedes det at finde en årsag til problemet - og årsagen var ikke hos mig, men en opsætnings fejl, så nogle funktioner i https ikke kunne bruges.
Jeg fik dog glæde at dit råd omkring dét at tillade sikre sider - så hvis du smider et svar får du pointene.
Avatar billede pjatmail Mester
01. april 2010 - 07:19 #9
Imidlertid har jeg også fundet ud af at jeg via mine foretrukne har søgt ind på den pågældende side, men da firmaet på et tidspunkt har ændret adressen kom jeg helt naturligt ikke til den nye. Så der kan vel samtidigt være tale om fejl 40 i en eller anden grad.
Jeg lukker.