Avatar billede serverservice Praktikant
17. oktober 2009 - 19:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

netværks disk går offline i backup exec

Hej jeg har et problem med en netgear nas station som vises som offline efter en harddisk på nas stationen hot-swappet.
Selvom der er hotswap så er der fint adgang til netværksdisken over netværket og adgang til filer.
Men i backup exec går den offline ?

Den står til at auto reconnecte i backup exec - nogle ideer eller hvad skal jeg se efter . Har kigget i loggen men nogle fejl siger "unable to attach to resource "
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
18. oktober 2009 - 00:17 #1
Er det et scheduleret backupjob?

Det kunne godt tyde lyde som om, at Backup Exec slet ikke får adgang til netværksdrevet i det jobbet starter.

Hvis det er et scheduleret job, har du også prøvet at starte det manuelt? Hjalp det?

Hvis det hjælper at starte det manuelt, skal du nok tjekke om NAS'et står til noget auto-slukning/strømsparingsfunktion, der gør at pc'en mister forbindelse til drevet på tidspunktet, hvor backuppen foretages.
Jeg har nemlig set et lignende problem, med en pc der mistede forbindelsen til et NAS lige inden, der blev taget backup, hvor triggeren var NAS'ets strømsparingsfunktion. Dog var det på et Buffalo NAS.

Alternativt, har du så prøvet noget så simpelt som at genstarte Backup Exec services eller pc'en?

Prøv evt. også at køre en Symantec Live Update, for at se om der er tilgængelige updates. Nu kender jeg ikke lige det omtalte NAS, men du kunne vel også prøve at søge efter firmware updates til dette.

Jeg går udfra at det oprettede medie, peger på netværksdrevbogstavet og ikke \\NAS\share. Har jeg ret? Hvis ikke, så prøv at oprette mediet som begge.

Held og lykke med det..
Avatar billede serverservice Praktikant
18. oktober 2009 - 09:18 #2
Hmm det har virket ok så længe at den vises online i backup exec.
Nogle gange skal jeg bare force den online og andre gange skal jeg genstarte Nas før at de det virker igen.

Ligenu er problemet at den er igang med at resynce de 2 diske i raid på nas stationen - og den er derfor ikke available.
Så jeg venter til processen er afsluttet og ser ad.

Jo den er rigtig nok konfigget som \\NAS\share og det virker fint nok - men jeg skal lige se ad når den er færdig med at synce - mig der var lidt utålmodig.

Tak for rigtig gode tips ... vender tilbage

MVH Dennis
Avatar billede serverservice Praktikant
19. oktober 2009 - 01:05 #3
Hej Mathias

Jeg ville køre en testkørsel men den siger "Media is online or nearline to start a job" - jeg mener ellers der bør være fri adgang til at starte nu og backup drevet står til ready.

Du kan bare svare når du har tid.
Avatar billede serverservice Praktikant
20. oktober 2009 - 06:40 #4
Nå men er er et problem nu ved normal kørsel
Job ended: 20. oktober 2009 at 06:34:56
Completed status: Failed
Final error: 0xe000848c - Unable to attach to a resource.  Make sure that all selected resources exist and are online, and then try again.  If the server or resource no longer exists, remove it from the selection list. Edit the selection list properties, click the View Selection Details tab, and then remove the resource.
Final error category: Resource Errors
Avatar billede serverservice Praktikant
20. oktober 2009 - 23:48 #5
Jeg har genkonfigureret netværksdisken og prøvet at oprette et nyt backup job.
Jeg har fint adgang til nas disken oevr netværk men den kommer med samme fejl.

"The job failed with the following error: Unable to attach to a resource.  Make sure that all selected resources exist and are online, and then try again.  If the server or resource no longer exists, remove it from the selection list. Edit the selection list properties, click the View Selection Details tab, and then remove the resource."

Når jeg vælger device kan jeg se disken står som "Ready" - men når jeg vælger scan siger den "in use" selvom der ikke kører noget backup job eller andet på Nas disken.

Jeg har gennemgået min selction list men kan ikke se problemer - men var nødt til at tilføje share da det var blevet omdøbt
Avatar billede serverservice Praktikant
20. oktober 2009 - 23:53 #6
Jeg kom til at tænke på at jeg i windows har slået shadow copy til på min sharede drev - kan det have nogen indflydelse på backuo exec og det problem jeg har ?
Avatar billede serverservice Praktikant
21. oktober 2009 - 11:42 #7
Hej -jeg var nødt til at resynce min NAS og så oprette backup job forfra. Fjerne windows shadow copy opdatere Backup exec .

Så virkede det . Du må gerne komme med et svar
Tak for hjælpen - kan se du har styr på backup exec

MVH Dennis
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
25. oktober 2009 - 18:12 #8
Hej

Beklager jeg ikke lige har fået svaret. Jeg har ikke lige fået tjekket trådene herinde ordentligt.

Du kan bare beholde point, da du jo selv har fundet løsningen.

Mvh

Mathias
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2009 - 18:25 #9
ok
Avatar billede serverservice Praktikant
26. juni 2010 - 15:55 #10
Jeg ved ikke om du kan hjælpe mig her - efter nogen tid var der problemer med den gamle nas og jeg valgte at skifte til Synology som er blevet anbefalet

Men der er et lille problem med en enkelt error http://www.eksperten.dk/spm/912979

..Dennis