Avatar billede simsen Mester
12. oktober 2009 - 11:41 Der er 1 løsning

Flere master filer men kun én master.cs fil

Hej,

Jeg er igang med at lave en side, hvor der skal være mulighed for brugerne at vælge flere forskellige layouts for siden. Til dette bruger jeg MasterPages.

På nuværende tidspunkt har jeg følgende:

MasterPages
...MpHeadPageType01.master
......MpHeadPageType01.master.cs
...MpHeadPageType02.master
......MpHeadPageType02.master.cs
...MpHeadPageType03.master
......MpHeadPageType03.master.cs
Default.aspx
...Default.aspx.cs

Nu er det således at koden i MpHeadPageTypeXX.master.cs filerne er nøjagtig den samme. Jeg har sørget for at navngive kontroller ens osv. Det er KUN layout'en der er forskellige. Altså opbygningen af siden med forskellige images osv.

Jeg kunne godt forestille mig, at der hen ad vejen kommer 20 forskellige layouts. Og her så min dovenskab går ind.....

Er det muligt at have 20 forskellige MasterPages der kun refererer til én cs fil. Altså at de alle bruger den samme cs fil?

Hvis ja, hvordan gøres dette?

Ja, jeg er nemlig umådelig doven....Har jeg et tillæg eller ændring til noget i cs filen, gider jeg ikke gøre det 20 forskellige gange på nøjagtig samme måde :-)

Mvh
simsen :-)
Avatar billede simsen Mester
13. oktober 2009 - 09:46 #1
Lukker og forsøger at stille spørgsmålet anderledes - har nemlig fundet ud af det er Nested MasterPages jeg skal have fat i.