Avatar billede ckongsgaard Nybegynder
05. oktober 2009 - 23:18 Der er 1 kommentar

Kan viden om computersikkerhed overføres til identifikation af allergivenlige føde- og dagligvarer?

I forbindelse med et eksperiment i brugerdrevet innovation, forsøger jeg at finde konkrete løsninger og ideer til, hvordan man kan gøre allergikeres føde- og dagligvareindkøb lettere, da det ofte kan være svært og tidskrævende at finde "allergivenlige" produkter.

Da internet-/computersikkerhed i vid udstrækning også går ud på at identificere påvirkninger, der kan have skadelig effekt (her dog på computere), vil jeg i dette forum spørge
"Hvordan kan man gøre indkøb i detailhandlen lettere for allergikere, så de let kan identificere sikre/usikre føde- og dagligvarer?"

Med andre ord: Kan viden omkring identifikation af påvirkninger i forbindelse med computersikkerhed overføres til problematikken omkring identifikation af allergivenlige føde- og dagligvarer?

Hvis du har en idé - hvad enten den er simpel eller kompliceret - vil jeg meget gerne høre den!

Det vil også være en stor hjælp, hvis du samtidig vil oplyse om følgende:
Er du selv allergiker? (Ja/Nej):
Pårørende til allergiker (Ja/Nej):
Dit køn:
Din alder:
Din nationalitet:
Din profession:
Din uddannelse:
Avatar billede coderdk Praktikant
05. oktober 2009 - 23:38 #1
Man kunne bruge kameraet på ens mobil til at læse stregkoden på varen, som telefonen så kunne slå op i en vidensbase? ;P