Avatar billede timmwillum Nybegynder
03. oktober 2009 - 21:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Pludselig fejl i mySQL - error '80040e21'

Hej Eksperter

Så har jeg et pludselig opstået problem, som ikke har været der tidligere. Jeg har intet gjort på siden, men en dag var den der pludselig.

Har en sql der ser sådan ud:

    nyhederSql = "SELECT * FROM tblVarer WHERE aktiv = 'ny' or aktiv = 'pre' ORDER BY rand() LIMIT 5"

Den giver denne fejl:

    Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'
    ODBC driver does not support the requested properties.

Jeg tror, at fejlen ligger i min rand(). For når jeg prøver med denne linje i stedet, får jeg ikke fejl:

    nyhederSql = "SELECT * FROM tblVarer  WHERE aktiv = 'ny' or aktiv = 'pre' LIMIT 5"

Nogen som kan fortælle mig, hvordan jeg får den første linje til at virke ... eller en random på anden vis?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. oktober 2009 - 08:46 #1
Det burde virke, så noget er galt på din server.

enten med din odbc driver eller din database connection.

Det sker typisk ved opgradering fra 2000 server til 2003.. måske det også kan ske fra 2003 til 2008..

Hvis det er oprettede dsn forbindelser, kan du prøve at slette dem og oprette dem igen.

ellers kan du prøve at opgradere din odbc til en nyere udgave og specificere den i din connection string
Avatar billede timmwillum Nybegynder
10. oktober 2009 - 22:07 #2
Du snakker fuldstændig sort ... men jeg har også hat forstand på servere. Det er en hosted side. Så jeg vil på given foranledning sende en mail til udbyderen ...