Avatar billede abreko Nybegynder
28. september 2009 - 22:05 Der er 9 kommentarer

Sort skærm

Hej . Jeg har et problem med min computer.
Min computer går i sort, og det kan være efter et minut efter opstart, 4 min efter opstart, eller helt efter 20 min.
Min computer har ikke været startet op i et måneds tid nu, og da jeg så tændte den idag, begyndte den på det her.

Jeg har et xfx 780i bundkort med et engts250 dk bundkort fra asus.

Håber der er nogle der ude der kan hjælpe ... :)
Avatar billede abreko Nybegynder
28. september 2009 - 22:31 #1
Er der slet ingen der kan hjælpe ?
28. september 2009 - 22:39 #2
Generelt:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Er det 'bare' skærmen der går ud ?
Eller 'fryser' det hele ?
???

Lidt mere info ???

---

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm ?
Avatar billede abreko Nybegynder
28. september 2009 - 22:53 #3
Windows XP sp 3 .

Det er bare skærmen der går ud, men kan ikke sige det med sikkerhed, da jeg ikke kan se om alt det andet er fråsset..

Graffikkortet er ikke for varmt, jeg har cpu og gpu vandkølet..
28. september 2009 - 23:03 #4
... bare for at dele problemet på midten så en ANDEN skærm ?

Hvis du SLUKKER SKÆRMEN (230V UD) i >5 min når den tilsyneladende 'dør'. - tilslut igen - Hvad så ?
Avatar billede abreko Nybegynder
28. september 2009 - 23:10 #5
Første gang jeg stratede den o, kom der nogle lyde, noget i stil med ,en lang og tre korte ?
Avatar billede abreko Nybegynder
28. september 2009 - 23:41 #6
Jeg slukkede for skærmen via stikket, og satte den i igen, der skete intet, den var stadigvæk sort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. september 2009 - 13:56 #7
Hvis jeg har forstået det rigtig, så starter den op OK, men efter varierende tid går skærmen i sort.

Prøv at starte maskinen i fejlsikker tilstand. Tryk F8 lige efter POST, og vælg fejlsikker tilstand med netværksunderstøttelse, hvis du vil hente ny driver i fejlsikker tilstand, ellers så blot uden netværksunderstøttelse.
Hvis den fungerer normalt i fejlsikker tilstand, så prøv at hente sidste nye driver til grafikkortet. Fjern grafikkortet fra enhedshånteringen, og genstart maskinen og installer den nye driver.
Avatar billede abreko Nybegynder
30. september 2009 - 01:37 #8
Det har du skam helt ret i.

Nu har jeg så prøvet at starte den op i fejlsikker tilstand, dog gik der lidt tid og så gik skærmen i sort igen.

Da jeg så prøvede at starte den op igen kom der en lang lyd "dyyyyt" fra computern af, og det gjorde den igen efter jeg slukkede og tændte den.
Men tredje gang kørte den så igen, og da gik jeg ind i bios for at se hvor varm computern blev, log den på CPU 35grader og bundkort 40-43 grader, mens graffikkortet log på 30-34 grader, plus harddiskene log på 25-30 grader. Mens jeg kiggede i bios gik skærmen dog ud igen efter og genstartede af sig selv ca. 5-10 min. efter.
Avatar billede abreko Nybegynder
30. september 2009 - 01:57 #9
Jeg gik faktisk lige i tanke om, at jeg havde købt et nyt netkort "til trødløs netværk" og efter jeg satte den i computern begyndte alt dette. Kan den have skyld i det ?