Avatar billede henlot Juniormester
26. september 2009 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Synology DS209 NAS server

Hej derude
Jeg har lige anskaffet mig en Synology DS 209 NAS server, som jeg skal have sat op, så jeg kan hente musik fra mit Sonos musik anlæg.

Har du en komplet guide eller et link på, hvordan dette sættes op. Jeg har studeret Synology manual, men den fortæller ikke noget om hvordan netværket skal sættes op, hvad jeg skal gøre for at få det koblet sammen med min PC (Vista) og Sonos anlægget. Med andre ord, hvad jeg skal gøre på pc'en og hvor jeg gør det, samt ikke mindst Hvad der skal oprettes i NAS'en.

Da jeg er lidt novice på området så har jeg behov for "what to do" fra start til slut. Håber du kan hjælpe.

Håber på snarlig hjælp

henlot
Avatar billede nugga Nybegynder
26. september 2009 - 16:42 #1
de to enheder skulle kunne komunikere via SMB/CIFS protokollerne.
så er det ellers bare at finde ip'en på dit sonos anlæg.
Når det er gjordt kan du downloade musikken ned på din PC, og derfra overføre det til din NAS.
Det kan du jo bruge Samba eller ftp til, det er ihvertfald en måde at gøre det.
Avatar billede henlot Juniormester
27. september 2009 - 22:21 #2
Hej nugga.

Tak for dit svar, men jeg er nu godt med på protokollerne, hvilket jeg tjekkede da jeg købte DS209. Det besvarede desværre ikke spørgsmål, så jeg kan ikke give dig point for dette.

mvh

Henlot
Avatar billede der_kommandant Praktikant
27. oktober 2009 - 13:39 #3
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
09. december 2009 - 23:28 #4
du skriver jo ikke noget om anlæget, så hvad er det for et svar du vil have.

Købe et kabel!
Er det DLNA certificeret?
Avatar billede henlot Juniormester
18. august 2010 - 18:05 #5
sdfasfasfasd