Avatar billede Crelle30 Nybegynder
24. september 2009 - 12:37 Der er 9 kommentarer

Elektronisk planlægning

Hej.

Jeg har brug for hjælp til at, finde en løsning til at anskueliggøre en "elektronisk produktions planlægning". (Cyklisk planlægning)

Normalt anvender de fleste almindelige whiteboards, men her er der ønske om en "elektronisk" udgave.

Jeg har grublet som en gal over hvad der ville være bedst? Excel?, Access? eller noget helt andet? Det kunne eventuelt være noget som var tilsvarende lansofts løsning? http://www.lansoft.dk/?cid=29.

Programmet skal kunne vise en oversigt over en 5 dages arbejdsuge med fuld overblik over hele dage fra kl. 05.00 til 17.00. Der skal ved hver dag fremgå 7 personer og hvad de laver i dette tidsrum.

Deres arbejdsopgaver er pt. ved at blive målt i tid, efterfølgede var tanken at der står at opgave A varer 1 time, det ved programmet så når den pågældende medarebjder trykker på opgave A, Spørger programmet om i hvilket tidsrum, når dette er anført fremgår det af uge oversigten osv. osv..

Fælles for det hele skal det her jo være så nemt som muligt, uden alt for meget taste arbejde.

Hvad dælen er en god løsning på dette?
Avatar billede supertekst Ekspert
24. september 2009 - 12:50 #1
Excel kunne være en mulighed - på grund af de visuelle muligheder samt og struktureret lagring af data.

Evt. kan "datalager" være i en database, der er integreret med regneark.
Avatar billede Crelle30 Nybegynder
24. september 2009 - 13:08 #2
Hej Supertekst

Er ikke så stærk i access, kan det hele laves i excel?
Avatar billede supertekst Ekspert
24. september 2009 - 13:14 #3
Ja - har anvendt Excel i flere systemer til visualisering / brugergrænseflade inkl. kalenderopdeling m.m.

(Det skal siges, at funktionaliteten er udviklet i VBA)
Avatar billede Crelle30 Nybegynder
24. september 2009 - 13:25 #4
Er ikke helt skarp til visual basic heller? Er til at have med at gøre? Har Du ikke mulig for at sende mig et eksempel, som jeg kan arbejde udfra?
Avatar billede supertekst Ekspert
24. september 2009 - 13:54 #5
Er det noget I selv regner med at kunne udvikle eller ...??
Avatar billede Crelle30 Nybegynder
24. september 2009 - 14:08 #6
Hvorfor spørger Du om det?
Avatar billede supertekst Ekspert
24. september 2009 - 14:17 #7
Hvis det modsatte skulle være tilfældet - så er du velkommen til at kontakte mig direkte. Mailadr. under min profil.
Avatar billede Crelle30 Nybegynder
24. september 2009 - 14:40 #8
Jeg kontakter Dig lige.. venter med at lukke indtil vi har talt sammen..
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2009 - 14:58 #9
...jeg er ved at udvikle et lignende projekt i access!~)

du er velkommen til at kontakte spg.eksperten@gmail.com