Avatar billede dennisbjorn Juniormester
19. september 2009 - 22:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Søgning på flere ord - på én gang

I en formular har jeg et søgefelt "navn", hvor brugerne kan søge på en del af et navn i en tabel med et varchar felt.

SQL sætningen er således:

WHERE tbl_kartotek.navn LIKE '%" & Navn & "%'

Så lang så godt.

Men hvordan kan man lave det således, at man kan søge på mere end ét navn afgangen - f.eks. to eller tre navne evt. afskilt af et tegn (evt. stjerne, plus tegn eller blot et tomt mellemrum) og få returneret samtlige rekords, der indeholder ét eller flere af de indtastede navne?

Man kunne selvfølgelig bruge flere søgefelter i formularen, og bruge OR i WHERE betingelsen, men jeg ønsker kun ét felt.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
19. september 2009 - 23:22 #1
du kan jo sagtens bruge OR sammen med et felt..

strSog = "erik hansen"

sql="SELECT * FROM _____ WHERE tbl_kartotek LIKE '%" & replace(strSog," ","%' OR tbl_kartotek LIKE '%") & "%'"
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
20. september 2009 - 18:20 #2
Tak for hjælpen :-))