Avatar billede ksh2002 Nybegynder
14. september 2009 - 16:34 Der er 4 kommentarer

Flytte eksisterende email konto til ny computer.

Hej.

Jeghar nu bøvlet lidt med min mors nye computer, da hun ikke kan få hendes email til at virke på hendes nye computer.
Hun har før brugt Incredimail, og den ville hun naturligvis gerne have flyttet over på den nye compiter. Men når jeg følger guiden, hvori der er beskrevet, hvordan man flytter sin konto fra gammel til ny computer, virker det ikke.
  Vi blev så enige om at hun kunne oprette en hotmail, med hendes eksisterende mail adrsee. Da det er vigtig for hende at bveholde den gamle adrsee. Adressen er en TDC email adresse.
Problemet er så nu, at hun sagtens kan sende fra hendes email på den nye compiuter, hun har oprettet en Incredimail konto igen, med samme email adrsee, som den hun altid har haft. Men når man besvarer hendes email, kommer svaret på den gamle cpompuetr/incredimail konto... Hvad søren skal jeg gøre her..
Avatar billede vejmand Juniormester
14. september 2009 - 16:46 #1
Hun kan ikke oprette en hotmail med en eksisterende adresse fra TDC.

Hvilkem POP3 server, og hvilken SMTP har i brugt da i opsatte kontoen?
Avatar billede Locodk Nybegynder
14. september 2009 - 18:48 #2
Altså det du i bund og grund skal gøre, er jo at kopiere de indstillinger hun har på den gamle computer, og sætte dem op på den nye.

Hvis det er en tdc-email adresse, skal du anvende et 12-cifret kundenr og dertilhørende password som skal tastes ind i konto indstillingerne.

Hvis begge emails er sat op til det man kalder POP3 (mest almindeligt) så skal du sørge for at lukke ned for den gamle computer så den ikke henter emails, for det er nemlig den computer der "spørger først" om der er kommet nye emails som får dem.

Du kan evt. lige skrive hvad domænet på din mors email er (det der kommer efter @) så vi ved hvilken mail der er tale om.
Avatar billede hmaa Nybegynder
07. oktober 2009 - 21:16 #3
Hej Nu ved jeg ikke hvad for et styresystem du har men måske virker dette her:
Åben dit mailprogram for at kopiere din konti sådan her
Vælg funktioner
vælg konti
vælg fanebladet post
marker konti (en efter en hvis du har mere end en)
vælg exporter
vælg placering (evt. på en usb nøgle)
klik gem
sådan bliver oplysningerne om kontien gemt.
Den modsatte vej når du læser dem ind igen
Avatar billede hmaa Nybegynder
22. august 2010 - 13:15 #4
tråd lukkes