Avatar billede GLORIAN Nybegynder
13. september 2009 - 15:13 Der er 8 kommentarer

billede fra dvd

Hej!

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man kopierer et
billede fra en dvd film over på computeren. Har prøvet print
screen, men ingenting sker.

mvh. GLORIAN
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2009 - 15:28 #1
Hvis du bruger printscreen, så huske du vel at billedet skal sættes ind i et billedbehandlingsprogram bagefter - f.eks. Paint..?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
13. september 2009 - 15:56 #2
Med andre ord: Når du bruger printscreen, er billedet i din hukommelse. Derfor skal du have et billedbehandlingsprogram, som du sætter det ind i ved at sige control v.
Hvad program har du på pc'en, som du bruger til at se film med?
Avatar billede GLORIAN Nybegynder
13. september 2009 - 16:34 #3
Hej!

Tak for svarene, jeg har det almindelige dvdplay compaq på
min computer. Jeg forsøgte at bruge print screen på dvd billedet, og derefter forsøgte jeg at indsætte det med højreklik
på musen ind i paint programmet, men der var intet billede at indsætte.

mvh. GLORIAN
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. september 2009 - 16:51 #4
Hvis du sidder med en bærbar, så skal du sansynligvis benytte en tastekombination for at bruge funktionen "Print Screen".
/ptj_11
Avatar billede GLORIAN Nybegynder
13. september 2009 - 17:24 #5
hej

Jo, det er en bærbar computer jeg har, helt ny, så det burde
kunne klare det. Spørgsmålet er så blot hvilken tastekombination
der skal bruges, har allerede prøvet et par stykker uden resultat.

mvh. GLORIAN
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. september 2009 - 17:56 #6
Hvis f. eks. du ser en firkantet ramme omkring PrtScr, så skal du vælge den ekstratast der har en ramme omkring tastens tekstsymbol, holde den nede, medens du trykker PrtScrtasten ned.
På fujitsu lifebook er det f. eks. tasten "FN" der benyttes.
Begrundelsen finder du i, at på en bærbars tastatur har flere taster flere funktioner. Dette for at holde antallet af taster nede på et fornuftigt minimum.
Hvis du ser i din manual til din pc, og kigger på tastaturforklaring, vil du sikkert kunne finde svaret der.
/ptj_11
13. september 2009 - 20:25 #7
Hvis du endelig får sakset noget så er det sansynligvis bare et SORT ramme+billed. Når der afspilles video (WMP/VLC/... player) sendes signalt mere direkte til Videoram, og derfor vil en PrintScreen ikke fange det...

Der skal sansynligvis 3. parts program til... prøvet at finde noget ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2009 - 20:44 #8
Husk...

Når du opretter spørgsmål i denne kategori står der:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Ved at du bruger den rette kategori, får du hurtigere svar.
Se bl.a. http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2

Jeg vil anbefale at du bruger http://www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet til dit spørgsmål.
Inden du opretter nyt spørgsmål er det vigtigt at du lukker her dette. Se her hvordan: http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2