Avatar billede amd Nybegynder
10. september 2009 - 21:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IIS ASP samt ACCESS?

Hej..
Jeg er ikke klar over, om dette er den mest passende kategori, men nu prøver jeg.
Jeg har sat en windows 7 RC maskine op med IIS, og sat den op, så jeg kan afvikle mine ASP scripts på den. Men hver gang jeg prøver, at forbinde til en database, får jeg fejl. Jeg fornemmer, at det er fordi jeg mangler en form for plugin, driver eller lign. Nogen som kan hjælpe mig videre?
Avatar billede kgkg Nybegynder
10. september 2009 - 22:41 #1
Lad os se din kode.
Avatar billede amd Nybegynder
10. september 2009 - 22:53 #2
Jeg er helt 100% sikker på, at koden ikke burde fejle noget. Det må være noget med opsætningen af serveren. Selv samme scripts virker på mit webhotel hos wannfind.
Avatar billede kgkg Nybegynder
10. september 2009 - 23:05 #3
Hvilken fejl får du.
Avatar billede curentus Nybegynder
11. september 2009 - 19:23 #4
Kan det være skrive og læse rettighederne der ikke er defineret?

Kender ikke lige det nye windows 7, men kunne godt lyde som en alm. opsætningsfejl. Når du har problemer med at oprette forbindelse til databasen.
Avatar billede amd Nybegynder
11. september 2009 - 20:37 #5
Det er muligt? sidst jeg satte en iis op var på xp, og der virkede det jo bare :)

Når jeg opretter forbindelse uden DSN får jeg denne fejl:

ADODB.Connection error '800a0e7a'

Provider cannot be found. It may not be properly installed.

/validerlogin.asp, line 19

Når jeg gør med mener den der mangler en JET driver eller lign :-/ ?
Avatar billede kgkg Nybegynder
11. september 2009 - 21:02 #6
Når jeg opretter en System-DNS, så vælger jeg nr 2 driver i listen over datakilder.

Driveren jeg vælger hedder:

Driver do Microsoft Access (*.mdb)

Har du har enabled Classic ASP på IIS'en?

(Start | Kontrolpanel | Programmer | Slå Windows-funktioner til eller fra. | Internet Information Services | World Wide Web Services | ASP)

Kan du tilgå dit default Web Site via localhost? (bare for at være sikker på at default sitet virker)
Avatar billede amd Nybegynder
11. september 2009 - 21:24 #7
Ja, default sitet virker, og simple asp scripts også. Hvor finder jeg den access driver du taler om ?
Avatar billede kgkg Nybegynder
11. september 2009 - 21:38 #8
Jeg så lige at du skriver Uden DNS så glem det.

Jeg bruger DNS når jeg udvikler på min PC, da jeg bruger Dreamweaver, og den går fuldstændig i koma hvis man ikke bruger DNS. Når jeg sætter sitet i drift på en webserver, så ser min connectionstring f.eks. sådan her ud:

MM_cnxDB_STRING = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Dbq=" & Server.Mappath("/scripts/dbases/database.mdb") & ";Uid=;Pwd=;"

Hvordan ser din ConnectionString ud?
Avatar billede kgkg Nybegynder
11. september 2009 - 22:08 #9
Jeg har lige lagt et af de sites jeg har med at gøre over på min netbook med Windows 7RC og det er med DNS-Less connection.Jeg  bruget den ConnectionString som står i #8.

Og den kørte i første forsøg.
Avatar billede curentus Nybegynder
11. september 2009 - 22:37 #10
hvad står der i linie 19 i validerlogin.asp? Lyder meget som om der ikke er de rigtige retigheder til databasen.

I windows xp kan det afhjælpes ved at gå i Denne Computer gå i fanebladet Funktioner, Mappeindstillinger og klikke fluebenet Brug enkelt fildeling fra.

Derefter gå i din wwwroot mappe og finde Egenskaber for mappen og gå i fanebladet Sikkerhed og give de rigtige rettigheder.

Dette burde virke i XP, men ved selvfølgelig af gode grunde ikke om det virker i win 7.
Avatar billede kgkg Nybegynder
11. september 2009 - 22:50 #11
Jeg tror ikke på at det er et rettighedsproblem.

Da det pt. drejer sig om læsning. Hvis der skal kunne skrives, så skal der rettes i NTFS rettighederne, så IUSR_xxx have skriverettighed på den mappe hvor databasen er placeret. I hvert fald på XP og Vista.

Jeg har ikke ændret nogen som helst rettigheder på den test som jeg lige har lavet.
Avatar billede curentus Nybegynder
11. september 2009 - 22:54 #12
Tja, kan godt være.