Avatar billede henrik203 Nybegynder
08. september 2009 - 15:37 Der er 11 kommentarer

min datters pc er gået ned

hej er der nogen som kn hjælpe mig med en bærebar pc den er gået ned og jeg har ikke skiver til den .
den starter op på siden hvor der såer fejlsikret tilstand og meget mere ,når jeg så starter den i fejlsikkeret kommer windovs start side op og så lukker den ned og så kommer der en blå  side kort og så starter den op igen på siden fejlsikret tilstand .... er der noget at gøre eller skal den slettes helt

henrik
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 15:42 #1
Kan du nå at se, hvilke fejlmeddelse der kommer på den blå skærm ???

Hvilke OS ? (Vista, XP, eller ?).
Avatar billede henrik203 Nybegynder
08. september 2009 - 15:53 #2
nej det kan jeg ikke nå at se.
det er xp den køre med
Avatar billede henrik203 Nybegynder
08. september 2009 - 15:55 #3
og pcén er en fujitsu siemens amilo L7320GW
Avatar billede henrik203 Nybegynder
09. september 2009 - 23:22 #4
hej den vil heller ikke rigtig læse fra dvd .har brændt den på en dvd .drevet køre godt nok lidt og så stopper det
Avatar billede b-and Novice
10. september 2009 - 00:43 #5
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede henrik203 Nybegynder
10. september 2009 - 09:32 #6
hej
det er lige meget hvad jeg trykker på eks frejlsikkeret tilstand den ser ud som om at den læser driver ind og så kommer der en sort skærm og den står der i ca 3min og så kommer windovs start side og læser lidt ind og så kommer den tilbage på den sorte skærm med vlg muligheder igen og sådan kan den stå og køre af sig selv ind til den er gået tør for strøm
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2009 - 14:32 #7
Når du opretter spørgsmål i denne kategori står der:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
Anmeld fejl i Eksperten systemet her - NB! KUN til at rapportere om fejl i Eksperten.dk's systemer.

Ved at du bruger den rette kategori, får du hurtigere svar.
Se bl.a. http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2

Jeg vil anbefale at du bruger http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC til dit spørgsmål.
Inden du opretter nyt spørgsmål er det vigtigt at du lukker her dette. Se her hvordan:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede b-and Novice
13. september 2009 - 16:13 #8
Det er lidt besværligt og følge med i trådene når man ikke får besked om at der sker noget i dem - manglende mails.

Kaspersky har lavet en Rescue CD der kan bruges, når/hvis du slet ikke kan komme ind i Windows, eller hvis du ikke kan få installeret andre værktøjer.

Du skal brænde den ISO-fil, du henter fra Kaspersky og derefter starte computeren fra CD'en.

Hent ISO-filen herfra:
http://ftp.kaspersky.com/devbuilds/RescueDisk/

Hent filen og gem den på skrivebordet, på en velfungerende PC - det er en ret stor fil på 100 MB så du skal være lidt tålmodig.

Dobbelt-klik på den downloadede fil. Nu skulle dit brænderprogram gerne starte op og klare brændingen, er det ikke tilfældet åben da dit brændeprogram > Filer > Åben > naviger til skrivebordet og find den downloadede fil og brænd den som en ISO.

Efter brændingen lægger du din nye Rescue CD i den defekte maskine og genstarter.

Lad maskinen boote op på CD'en og lad programmet opdaterer sig over nettet - vil nok kun virke på en maskine med kabel - så er det en bærbar så put et net-kabel på isenkrammet.  Ikke mulighed for det, så kør alligevel CD'en - så håber vi den alligevel kan få bugt med det som driller.

Du kan også bruge CD'en til at hente de filer ud som ikke må gå til hvis det ender med en formatering/gendannelse til fabriksindstillinger.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. september 2009 - 17:02 #9
b-and. Linket dutter ikke!
/ptj_11
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2009 - 17:10 #10
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. september 2009 - 17:57 #11
Det virker.
/ptj_11