Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 09:31 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Ekstern backup af NAS server

Hej,

Kan I anbefale en god NAS server som der ikke er de store krav til, dog er jeg faldet for QNAP og Synology.

Jeg skal have 2 som jeg placere på forskellige lokationer. NAS serveren skal så kunnesynkroniceres med modparten.

Mvh Peter
Avatar billede clauska Juniormester
31. august 2009 - 09:34 #1
Tag et kig på thecus, de kan det samme som synology og qnap og så lidt mere og der preformer rigtigt godt.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 09:57 #2
Men kan den det med ekstern sync? Hvad hedder denne funktion egentligt?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
31. august 2009 - 12:40 #3
Synology kan lave sync mellem 2 synology bokse.

Jeg har selv Synology og er super tilfreds med den! specielt da de løbende opgraderer deres firmware og man dermed får nye features...
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 12:57 #4
Snabeljan: Lyder dejligt, hvad hedder den feature mht sync af de NAS servere?
Avatar billede clauska Juniormester
31. august 2009 - 13:42 #5
Funktionen hedder Nsync.

Hvilken model af synology havde du kig på?
Avatar billede clauska Juniormester
31. august 2009 - 13:45 #6
Min fejl, funktionen hedder rsync.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
31. august 2009 - 14:02 #7
Avatar billede snabeljan Nybegynder
31. august 2009 - 14:17 #8
Korrekt hvad clauska skriver - det er Rsync og fungerer både til Synology Rsync, men også til andre maskiner, der kører Rsync (typisk Linux eller Unix - ved ikke om man kan lave rsync på windows også)
Avatar billede justrace Novice
31. august 2009 - 23:38 #9
Læs evt. den her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=2932&zoneid=6

Der er kommet en helt ny software/firmware siden, som giver et godt spark fremad. De opdaterer også jævnligt med nye funktioner, men det er jo tit urellevant til backup-løsning.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 20:56 #10
Tak for hjælpen, gider i lave et svar :)
Avatar billede justrace Novice
08. september 2009 - 21:03 #11
Hvad fandt du ud af?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
09. september 2009 - 10:25 #12
:) Ja - det ville være super at høre hvad resultatet blev.
Avatar billede clauska Juniormester
09. september 2009 - 13:19 #13
Jepper
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2009 - 16:48 #14
Hej,
har ikke testet endnu men har købt en syn. NAS :)