Avatar billede MetfreakDK Praktikant
27. august 2009 - 19:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 kald da 2 forskellige tabeller i samme database.

Jeg skal trække ud fra en database med 2 tabeller.

Nedenstående har jeg mit forslag, men det spiller ikke helt:

<%
Mode = Request.Querystring("Mode")
%>

<%
If Mode = "add" Then
%>
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("bus.mdb")
Conn.Open DSN

navn = Replace( Request.Form("navn"), "'", "''" )
Dato = date()
turid = Replace( Request.Form("turid"), "'", "''" )
paastigning = Replace( Request.Form("paastigning"), "'", "''" )
mobil = Replace( Request.Form("mobil"), "'", "''" )

If navn = "" OR mobil = "" Then
Response.Write " Du mangler enten at indtaste navn, eller dit telefonnummer."
Else
sql = "Insert into Tilmelding(navn, Dato, paastigning, mobil) values('" & navn & "', '" & Dato & "', '" & paastigning & "', '" & mobil & "')"
Conn.execute(sql)

Response.redirect "index.asp"
End If
Else
%>
</font>
'HER TRÆKKER JEG FRA TABEL NR 2 DER HEDDER TUR
<%
SQL = "Select TOP 1 * from tur order by id DESC"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
Do While not rs.EOF%>
' HERUNDER SKAL JEG INDSÆTTE I TABEL NR 1 DER HEDDER TILMELDING
<form method="POST" action="tildmeld.asp&Mode=add">
      <font face="Arial" size="2"><b>Tilmelding til <%=rs("tur_navn")%> turen</b></font><b><font face="Arial" size="2">, kørsel med Bajstrup rejser.</font></b><font face="Tahoma" size="2"><br>
    Indtast venligst oplysningerne nedenunder.<br>
    &nbsp;</font><table border="0" width="100%" height="84">
    <%
rs.movenext
loop
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
    <tr>
      <td width="17%" height="17"><font face="Tahoma" size="2">Navn:</font></td>
      <td width="33%" height="17"><font face="Tahoma">
      <input type="text" name="navn" size="35" style="border-style: solid; border-width: 1"></font></td>
      <td width="48%" height="17"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="17%" height="19"><font face="Tahoma" size="2">Påstigning:</font></td>
      <td width="33%" height="19"><font face="Tahoma">
      <select size="1" name="paastigning">
        <option selected>Vojens</option>
        <option>Agerskov</option>
        <option>Rødekro</option>
        </select></font></td>
      <td width="48%" height="19">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="17%" height="22"><font face="Tahoma" size="2">Telefonnummer:</font></td>
      <td width="33%" height="22"><font face="Tahoma">
      <input type="text" name="mobil" size="12" style="border-style: solid; border-width: 1"></font></td>
      <td width="48%" height="22"><font face="Arial" size="2">(vises ikke på
        hjemmesiden)</font></td>
        <input type="hidden" name="Nyhed" value="Tilmeldt via hjemmesiden"></font></td>
      <td width="63%" height="22"></td>
    </tr>
    </table>
  <p>
  <font face="Tahoma">
  <input type="submit" value="Tilmeld mig." name="B1" style="border-style: solid; border-width: 1"></font></p>
</form>
<p>&nbsp;</p>
<%
End If
%>
<p>&nbsp;</p>
</body>

</html>

På denne adressse kan dt ses hvordan det ser ud:
http://www.partytube.dk/hockey/tilmeld.asp
der er fejl på linie 41, og den ser sådan her ud: Set rs = Conn.Execute(SQL)

Nogen gode råd ?
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2009 - 22:05 #1
Det er kun hvis din kode når ind i If Mode = "add" Then at dit object "Conn" bliver oprettet - og da den betingelse ikke bliver opfyldt første gang siden loades vil din connection ikke være oprettet og så får du den fejl du får. Flyt denne del uden for din if;

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("bus.mdb")
Conn.Open DSN

Overvej med det samme også en strategi for lukning af dine objekter - du ender med at dræbe serveren hvis du ikke tænker performance.
Avatar billede MetfreakDK Praktikant
27. august 2009 - 22:18 #2
Ok... Nu virker siden da. Men nu her når jeg prøver at indtaste et eller andet og trylle tilmeld, så kan siden ikke vises?

Det problem har jeg også i et andet spørgsmål..
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2009 - 22:35 #3
<form method="POST" action="tildmeld.asp?Mode=add">
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2009 - 22:40 #4
og det var et svar :)