Avatar billede Slettet bruger
27. august 2009 - 19:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Klient til tabeller

Jeg søger en klient som kan tilgå en MySQL DB (Ekstern server) som kan oprette og vedligeholde tabeller, i stedet for at bruge den webbaseret som min udbyder har.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
27. august 2009 - 19:32 #1
MySQL har selv nogle grafiske klienter.

På de fleste webhoteller har man dog ikke mulighed for at benytte dem, da det dels kræver at firewallen hos webhotellet er åben for MySQL, samt at MySQL er sat op til at tillade eksterne brugere (det er den default ikke).
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2009 - 19:33 #2
Foerste spoergsmaal: tillader dit web hotel direkte adgang til databasen udefra?

Nej => glem det

Ja => vaelg et program (du kan jo starte med at teste MySQL's egne administrator og query programmer)
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2009 - 20:20 #3
arne_v: Jeg har dandomain men de oplyser det ikke, så vidt jeg kan se, om jeg kan med en ekstern klient, så jeg må prøve med en klient.

fsconsult: jeg har hentet MySql workbench, men hvor i hulen connecter man til sin database? jeg har oprettet connect info i Manage connections, men det er så det og hvis jeg laver en test connection sker der ikke meget?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
27. august 2009 - 20:40 #4
MysSQl Workbench er til at designe databaser med, og integerer vist kun med databasen i pro version.
Det er MysQL Query og MysQL Administrator du skal have fat i.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2009 - 21:16 #5
Got you! dandomain, vender tilbage i morgen og det kan vi ikke vente på, så smid et svar begge, så vi kan få lukket ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2009 - 22:52 #6
Jeg springer over her. Der var ikke noget nyt i min kommentar.l
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2009 - 20:29 #7
Jammen, så tager jeg dem selv. Det viste sig at Dandomain havde sat mig på en server hvor port 3306 var lukket, så nu har de flyttet mig til en anden server, så det er jo fint.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2009 - 20:34 #8
Fordi jeg synes at fsconsult allerede havde nævnt det tager du selv point ??
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2009 - 20:39 #9
jo men han har ikke lagt noget svar efter jeg bad om det, men han får dem hvis han vender tilbage