Avatar billede rickyeiken Nybegynder
26. august 2009 - 19:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Alt for mange drev med samme indhold

Jeg har et NAS drev og bruger Vista som styreprogram på min computer uden problemer.
Jeg har så desværre fået oprettet for mange drev (på min NAS) med samme indhold og forsk navne (eks Music (X) og Music (Q)) hvis jeg åbner disse destinationer er de 100% ens i indhold så derfor vil jeg gerne slette nogle af dem men ved ikke hvordan.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. august 2009 - 19:50 #1
Har du ikke et administrationsprogram installeret på din Pc til at administrere NAS'en. Et sådant har normalt en filmanager, hvor du kan slette/flytte/omdøbe filer og mapper.
Avatar billede rickyeiken Nybegynder
26. august 2009 - 20:29 #2
Jo det har jeg og jeg kan da også sagtens flytte mapper osv men problemet er jo som skrevet at når jeg kigger på "Denne computer" så har jeg flere drev med samme navn eks Music så bare med forsk drev bogstav når disse forsk drev åbnes så har de samme indhold, så jeg vil gerne af med disse "overflødeige" drev.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. august 2009 - 00:46 #3
Ok, så forstår jeg, tror jeg nok.

De netværksdrev du ser under denne computer, kan godt referere til samme mappe på NAS'en. Det betyder, Music (X) og Music (Q) peger på samme mappe i NAS'en.

Du kan uden risiko, under denne computer, fjerne den ene, F.eks. Music (Q) uden det har indflydelse på data på NAS'en. Højreklik på drevet og vælg Afbrud Forbindelsen.
Avatar billede rickyeiken Nybegynder
27. august 2009 - 10:26 #4
Tusinde tak for hjælpen :-)