Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
24. august 2009 - 12:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Online Storage - hvad anbefaler i?????

Hejsa alle Private Superbrugere.

Jeg er blevet træt af at slæbe rundt på USB stik, USB harddiske, og min online SkyDrive hos MSN er ikke lige sagen hellere.

Er der nogle der kan anbefale et sted hvor jeg kan opbevare alle mine filer online?

Krav:
1. Man skal kunne downloade flere filer samtidig (Helst drag and drop).
2. Man skal kunne uploade flere filer samtidig(Helst drag and drop).
3. Det skal være mere end 5Gb lagerplads
4. Det skal være et troværdigt firma
5. Man skal kunne få adgang til sine filer uden at skulle installere software på pc'en først.
Avatar billede igoogle Forsker
24. august 2009 - 12:48 #1
http://drop.io/ ... kunne måskke være en løsning.. 10 $ per GB per år..
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
24. august 2009 - 13:33 #2
det syntes jeg virker ret dyrt.

Eks:
20Gb x 10$ x vekselkurs = 1038.86 dkkr / år
Avatar billede igoogle Forsker
24. august 2009 - 17:24 #3
så kan du se på webhoteler.. servage.net giver masser af plads til en 50 om måneden..
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. august 2009 - 08:34 #4
Så kan jeg lige så godt bruge det jeg har i forvejen :-)

Jeg var bare ret glad for SkyDrive på MSN - i starten.
Men nu hvor man bruger det jævnligt syntes jeg det lidt besværligt, når man skal flytte filer fra den ene mappe til den anden m.m.

Jeg har nemlig set at man kan give flere adgang til sine filer, og det ville være fedt. Så kan bedsteforældre også ligge billeder op af prinsessen, og kæresten og jeg kan begge have adgang til vores budget-Excelark.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
26. august 2009 - 11:48 #5
Hvad med at gå en helt anden vej? Købe et NAS-drev og stille det i kælderen. Det koster lidt i strøm men kapaciteten er væsentligt større.

Har selv 4 x 250 gb til at stå og snurre så jeg har mine data alle steder uanset hvad. Hastigheden er self. begrænset af min upload (1 gbit) men jeg kan lave det samme med delegeret adgang etc.

Mener Buffalo har nogle modeller der starter på under 2000 kroner.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
26. august 2009 - 12:19 #6
Nej så nørdet er jeg nu alligevel heller ikke, derudover har jeg heller ikke en kælder de kan stå i :-)
Avatar billede danco Nybegynder
27. august 2009 - 13:07 #7
MyWorldBook. Simpelt svar.

Det er ligesom en ekstern harddisk som du bare sætter til din router/switch eller hvad du bruger.

Du skal ikke have noget software installeret, du logger på via deres hjemmeside (Software kan bruges). Derudover har du mulighed for at lave flere mapper tilknyttet til forskellige brugere som hver især har deres eget password.
Jeg har selv en stående på 1Tb og med et Upload på 1024 fungere der fint når jeg henter fra den.

http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-my-book-world-edition-wdh1nc10000-billig/netv%C3%A6rksharddisk-nas/wdh1nc10000e_111713_p.html
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
28. august 2009 - 09:29 #8
Jeg har ikke købt den endnu, men pointene går til DANCO!!!
Vidste slet ikke sådan et produkt eksisterede.
Hvad kalder man denne slags harddiske, for så vil jeg undersøge markedet for priser og kvalitet?
Avatar billede danco Nybegynder
28. august 2009 - 09:49 #9
Jamen det er en form for NAS server, men på nettet kaldes de generelt netværksharddiske. Netop fordi du kan tilgå dem lokalt på dit netværk via enhedens IP adresse (gennem kør, \\xx.xx.xx.xx)
Jeg kender ikke andre produkter, så jeg ved ikke om de kan det samme, men jeg har selv ganske gode erfaringer med den jeg postede link til.
Får du problemer med opsætningen må du endelig stille spørgsmål. Det kan godt være lidt afhængigt af din ISP, men jeg satte selv kun netværkskabel til og derefter fungerede det fint.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. august 2009 - 10:07 #10
@ Danco: De kaldes også NAS og laves af bla. Qnap, Synology, Buffalo, WD, Intel og Linksys.
Avatar billede danco Nybegynder
28. august 2009 - 10:11 #11
Lars; præcis :) Jeg kendte ikke lige alle de producenter. Men altid godt at blive klogere.