Avatar billede Ialocin Novice
23. august 2009 - 22:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan koder jeg knapper til sideskift i VB.NET ??

Hej Alle

Jeg sidder og roder lidt med min første hjemmeside.
Hjemmesiden består af 3 aspx sider og som jeg skriver i VB.NET gennem Visual Studio 08.

Når jeg er i kodevinduet på de enkelte sider kan jeg, via autohjælpen, umiddelbart kun vise den "frm" som jeg er på ... og ikke de andre sider i projektet.

Spørgsmålet går derfor på hvordan jeg koder en "Knap" til at skifte fra eksempelvis side 1 (frm1) til side 2 (frm2) ????

mvh Ialocin
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2009 - 23:28 #1
I din toolbox skulle du gerne have adgang til en HyperLink-kontrol - med denne kan du sætte navigationurl til at være en af de andre aspx-sider.
Avatar billede Ialocin Novice
24. august 2009 - 00:22 #2
Hej Keysersoze

Tak for din hurtige respons.
Jeg kender allerede til LinkButton, hvori URL´en noteres.

Det jeg søger er den specifikke kode bag en "gå-til-en-ny-side" button, skrevet i VB.NET ...

Noget i retningen af frm2.visible eller frm2.activate eller ?????

mvh Ialocin
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2009 - 07:47 #3
ikke helt forstået - vil du sende brugeren automatisk videre til en ny side eller? I så fald skal du benytte Response.Redirect.

Sider har ikke noget visible eller active da det kræver en hel sideload.
Avatar billede Ialocin Novice
24. august 2009 - 12:34 #4
Hej Keysersoze

Yes, jeg vil sende brugeren videre til en af de andre sider i mit hjemmeside projekt, ved hjælp af VB.NET kode.

Jeg prøver lige dit forslag med response.redirect ... men jeg må også skulle kode destination i forbindelse med response.redirect ?

mvh Ialocin
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2009 - 12:40 #5
har du ikke intellisence i din Visual Studio?

Response.Redirect("side.aspx")
Avatar billede Ialocin Novice
24. august 2009 - 20:53 #6
Hej Keysersoze

Hermed en tak for hjælpen.
Response.redirect("......") var lige netop den kode jeg søgte.

Skriver du et svar, så jeg kan post lidt point ?

mvh Ialocin
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2009 - 21:44 #7
svar :)
Avatar billede Ialocin Novice
25. august 2009 - 08:34 #8
Så er der point :o)
Og endnu en gang tak for hjælpen.

mvh Ialocin