Avatar billede Jakse_17 Nybegynder
11. august 2009 - 17:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Standby på stationær virker ikke

Hej

Efter en række rensninger v. hjælp fra Spywarefri.dk m. forskellige programmer (CCleaner, Hijackthis, Malwarebyte, Combofix & Avenger 2) i forbindelse med hyppige internetafbrydelser blev dette problem fjernet. Dog har min pc nu problemer med at gå på standby (XP Pro); den fryser simpelthen idet den fortæller mig at den forbereder sig på standby.
Spurgte på spywarefri.dk, hvor der blev foreslået en reparation/kontrol af windowsfiler vha. Windows CD'en (sfc /scannow). Dette gav dog ikke noget resultat, så ville høre om der var nogle ideer herinde?

Tak
Avatar billede newcommer Nybegynder
11. august 2009 - 23:51 #1
Du kan prøve nedenstående i kommandopromten:

Skriv chkdsk /r /f  (læg mærke til mellemrum ved / ) og tryk enter.
/f Retter fejl på disken.
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2009 - 20:08 #2
Ellers kan du prøve dette:
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

Har du SP3 skal du nok ud i en slipstreamed CD før det virker: http://computergeil.dk/guide-til-slipstreaming-af-xp-sp3.14415.ahtml
12. august 2009 - 20:58 #3
PS: Nu forveksler du vel ikke STANDBY og DVALE ?
Ved DVALE er PC'en HELT slukket; svarende til 230V stikket UD...
I STANDBY kører alt på StandBy/nedsat strøm; altså der skal være 230V til for at den ka' finde ud at 'vågne' rigtigt igen...
Avatar billede Jakse_17 Nybegynder
13. august 2009 - 19:11 #4
Okay, jeg prøver lige de forskellige råd.

Nej, jeg er med på forskellen mellem disse, og dette er standby.
Avatar billede Jakse_17 Nybegynder
02. september 2009 - 22:21 #5
Jeg prøvede chkdsk uden held.

Nu tror jeg egentlig bare jeg prøver at geninstallere windows helt - er alligevel ved at flytte alt over på min nye bærbar, så den gamle er ikke så væsentlig længere.
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at link #2 ikke virker?

Mange tak for jeres hjælp, er det noget med at jeg skal uddele nogle point eller hvordan?

Mvh Jakse_17
02. september 2009 - 22:31 #6
Ping...
(Læg selv et [svar] så deler vi alle ...)
Avatar billede Jakse_17 Nybegynder
02. september 2009 - 22:42 #7
Ping? forklar lige det for mig.

Jeg kan acceptere dit svar, for derefter at give dig point - hvad med de andre?
03. september 2009 - 06:30 #8
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. september 2009 - 10:42 #9
jakse_17> #6 er det svar du bad om....
Avatar billede Jakse_17 Nybegynder
04. september 2009 - 00:09 #10
OK. jeg er med.

Tak for hjælpen