Avatar billede znopie Nybegynder
08. august 2009 - 07:57 Der er 10 kommentarer

ASP MySQL via gigahost.dk

Hej eksperter

Jeg håber i kan hjælpe mig med at få min kode til at virke så den kan opkobles med min MySQL database hos www.gigahost.dk

Min kode er her:
set objrs = server.createobject("adodb.recordset")
set objconn = server.createobject("adodb.connection")
objconn.connectionstring="driver={mysql};server=mysql1.gigahost.dk;port=3306;database=***_asp;uid=***;pwd=***"
objconn.open

Når jeg prøver denne kode får jeg følgende fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

/test/Default.asp, line 10

(Jeg er ny i asp) Er der nogen der kan hjælpe, eller er der en anden måde at tilslutte sig MySQL via asp?

Znopie
Avatar billede keysersoze Guru
08. august 2009 - 09:02 #1
Understøtter gigahost i det hele taget ASP?
Avatar billede znopie Nybegynder
08. august 2009 - 09:17 #2
Nej, det gør det ikke. Så benytter mig af en anden server. Men skal bruge min database fra gigahost
Avatar billede keysersoze Guru
08. august 2009 - 09:30 #3
Det vil kræve at den server du så kører på har en mysql driver - har den det er det mest nærliggende at du skal benytte følgende;

DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};
Avatar billede znopie Nybegynder
08. august 2009 - 09:45 #4
Det virker ikke rigtig :(

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

/test/Default.asp, line 10
Avatar billede keysersoze Guru
08. august 2009 - 09:54 #5
du skal stadig have dine øvrige oplysninger med;

objconn.connectionstring="driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};server=mysql1.gigahost.dk;port=3306;database=***_asp;uid=***;pwd=***"
Avatar billede znopie Nybegynder
08. august 2009 - 15:09 #6
Det har jeg også. Har alle oplysninger med. Det eneste jeg ændrede var MySQL til MySQL ODBC 3.51 Driver
Avatar billede keysersoze Guru
08. august 2009 - 16:02 #7
Den nye fejl siger mig desværre ikke det store - er du sikker på at du må connecte til databasen på gigahost udefra?
Avatar billede znopie Nybegynder
08. august 2009 - 16:06 #8
Jeg har snakket med dem, og de siger det måske kan skyldes jeg ikke havde port=3306; i min kode, men det hjalp desværre ikke :(
Avatar billede keysersoze Guru
09. august 2009 - 17:00 #9
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:12 #10
kommet videre?