Avatar billede lhavelund Nybegynder
05. august 2009 - 19:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift ml. on-board lydkort og USB-lydkort i Windows Vista

Jeg har for nyligt anskaffet mig en ny computer, skærm og gaming headset.

Mit problem ligger i at min skærm har indbyggede højtalere (af kvalitet som kan forventes af indbyggede) og mit gamingheadset kører via USB - i.e. det bruger ikke samme lyd-device som de almindelige jacks på mit bundkort.

I skrivende stund virker det for mig som om at den eneste måde at skifte mellem de to enheder på er at unplugge mit headset for at få lyd til mit on-board lydkort. Er der ikke et switch i Windows, som lader mig skifte mellem de to enheder?

Jeg kører Windows Vista Business 64-bit, mit bundkort er et ASUS RampageII/GENE (med indb. 7.1), og mit headset er et Logitech G35 gaming headset.
Avatar billede Mivia Nybegynder
05. august 2009 - 21:20 #1
Det lyder som om du allerede har været inde i Kontrolpanel -> Lyd og se listen over lyd-enheder?

Hvis ikke, så kan du derinde højreklikke på en lyd-enhed, og vælge "Angiv som standard-enhed". For mig virker dette fint til at skifte mellem fx HDMI og onboard jack-output.

Der er dog et lille men... Af en eller anden grund lader vista ikke ændringen af lyd-enhed træde i kraft før du har genstartet din lyd-applikation.

Det vil sige at du fx skal lukke media player, og starte det igen, for at anvende den nye standard-enhed.

(Jeg fandt en lille smart app. som holder øje med min HDMI-udgang. Hvis der er tændt for mit fjernsyn, skifter den automatisk over til HDMI som standard-lyd, og tilbage igen når der slukkes. Ved ikke om det vil virke med USB også...)
Avatar billede lhavelund Nybegynder
06. august 2009 - 12:26 #2
@Mivia: Det var lige det der skulle til. Jeg har rendt rundt i selve lydmikseren flere gange uden de store resultater - tusind tak. :)
Avatar billede Mivia Nybegynder
06. august 2009 - 12:36 #3
Helt i orden :)

Det er underligt at de ikke skriver noget om den lille detalje