Avatar billede chpilgaard Nybegynder
01. august 2009 - 11:01 Der er 6 kommentarer

Kan ikke få kontakt med ekstern harddisk mere

Jeg har haft en ekstern harddisk i omkring 3 år, men nu kan jeg ikke få kontakt til den, når den tilsluttes. Virker som om den bare står og køre men ikke for "rigtig fadt" - kan det være en løs forbindelse, eller hvad? Er der nogen der kender noget til problemet, og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2009 - 12:08 #1
Løse forbindelser er noget man klare med en hammer.

Jeg havde engang et forhold til en løs forbindelse, og jeg hamrede den på plads.

Nu er vi gift!
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 04:37 #2
Meget fint jape44, er du sikker på, at dinløse forbindelse ikke var fisker med garnet ude?
chpilgaard>> hvordan er din ekst. HD tilsluttet? lan eller USB?
/ptj_11
Avatar billede chpilgaard Nybegynder
03. august 2009 - 11:30 #3
Min harddisk er tilsluttet med USB. Men det virker som om der er ok kontakt mellem ekstern harddisk og computer, for jeg kan godt se harddisken i denne computer
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. august 2009 - 13:57 #4
Vil det sige, at disken får tildelt en drevbetegnelse?
/ptj_11
Avatar billede chpilgaard Nybegynder
03. august 2009 - 15:41 #5
Ja den bliver betegnet E-drev. Efter lidt kommer der en boks der siger "E:/ er ikke tilgængelig"
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. august 2009 - 02:17 #6
Har du prøvet den af på en anden pc?
Du kan prøve at give disken et andet drevbogstav, og se, hvad du får ud af det:
"Kontrolpanel/Administration/Diskhåndtering"
En anden mulighed er at slette driverne til USB RodHub´en, og lade den installere sig igen.
/ptj_11