Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
24. juli 2009 - 22:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Webside fra bunden

Hej eksperter!
Jeg er ved at lave en hjemmeside fra bunden. Jeg kender til PHP kodning og MySQL.
Hvad bruger man hvis man vil lave en hjemmeside fra bunden? Jeg har prøvet at hente templates på nettet. Det fungerer fint bortset fra at jeg skal ændre menuen for hver side, så hvis jeg laver en ny side som skal med i menuen, skal jeg ændre det på alle sider.
Hvad vil I eksperter råde mig til?
Avatar billede keysersoze Guru
24. juli 2009 - 23:40 #1
de templates du henter er højst sandsynligt enkelt-sides skabeloner, dvs du skal selv sørge for at få den tekniske del ind og jeg vil næsten påstå at du ikke kender særlig meget til PHP hvis menuen giver dig problemer for det er netop én af de (simple) tekniske ting du skal løse og det kan du gøre ved at lave menuen som en include gennem din PHP.

Du kan kode websider fra bunden i alt helt ned til NotePad men nærliggende er selvfølgelig at finde programmer der kan give lidt hjælp fx DreamWeaver. Det vigtigste at tænke på er dog, at det ikke er programmet der gør en til en god programmør eller gør en webside god - det gælder om at have styr på de ting man laver, alt fra HTML og CSS standarder til selvfølgelig PHP.
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
25. juli 2009 - 10:55 #2
Tak for dit svar!
Jeg har fået menu via include til at virke. Det var meget simpelt som du skriver.
Men et andet problem er at skabelonen jeg har downloadet er på engelsk. Hvis jeg skriver med nordiske bogstaver (æ,ø,å) vises de kun som fejl. Er der en mulighed for at ændre det så jeg kan skrive med nordiske bogstaver?
Avatar billede keysersoze Guru
25. juli 2009 - 11:50 #3
Sørg for at køre med korrekt tegnsæt - se fx http://www.eksperten.dk/spm/870571
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
28. juli 2009 - 19:53 #4
Jeg lukker her
Avatar billede keysersoze Guru
28. juli 2009 - 20:27 #5
erhm - hvorfor beholder du point når der er givet løsninger på dine problemer?
Avatar billede keysersoze Guru
29. juli 2009 - 18:16 #6
anmeldt...
Avatar billede snowball Novice
29. juli 2009 - 18:40 #7
Thomsen11: Forklar venligst hvorfor du selv tager pointene når du har fået besvaret dit spørgsmål?

Som ny bruger af Eksperten vil jeg anbefale dig at læse http://www.eksperten.dk/faq

Snowball / Admin
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
29. juli 2009 - 23:18 #8
Jeg har begået en fejl i dette indlæg. Har ikke fået uddelt pointene. Jeg undskylder for alle. keysersoze, vil du være venlig at lægge et svar og selvføldelig modtage dine fortjente point. Jeg beklager endnu engang!!
Avatar billede snowball Novice
30. juli 2009 - 22:58 #9
Du skal oprette et nyt spørgsmål i denne kategori med titlen "Point til keysersoze" på 60 point. I det nye spørgsmål skriver du linket til dette spørgsmål så folk ved hvorfor pointene uddeles.

Til sidst skriver du så linket til det nye spørgsmål i dette spørgsmål så keysersoze ved hvor pointene uddeles.
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
31. juli 2009 - 14:49 #10
keysersoze, få dine point her: http://www.eksperten.dk/spm/882373