Avatar billede Ace1 Nybegynder
22. juli 2009 - 18:03 Der er 5 kommentarer

Harddisk problem.

Hej.

Jeg har fornyligt formateret min harddisk i bios, men undervejs gik strømmen, og nu kan min computer ikke finde den.
Når jeg starter bios, så begynder den og teste ram, og en hurtig test af harddisk, og det bliver den ved med, den starter bare forfra når den er færdig..

Hvordan afhjælper jeg dette, så jeg kan få kontakt og installere styresystem på den igen.. det er en compaq 8510p

Mvh

Dennis
22. juli 2009 - 18:20 #1
...formateret min harddisk i bios... - hvad mener du her ?
Avatar billede thov Forsker
22. juli 2009 - 19:07 #2
Hmm.. Så vidt jeg ved, kan BIOS kun udføre en såkaldt 'low-level' formattering, og den skal man holde sig langt væk fra.

Men måske kan TestDisk redde den http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Avatar billede Ace1 Nybegynder
22. juli 2009 - 19:56 #3
Der er noget der hedder diskrens i bios, som formatere harddisken, men da jeg gjorde det, og strømmet gik, så har jeg ikke kunne finde den igen
22. juli 2009 - 21:14 #4
... heller ikke i BIOS ???
Avatar billede Ace1 Nybegynder
22. juli 2009 - 22:30 #5
Nej, der kommer kun en menu i bios, og den starter automatisk med og teste ram og harddisk og det bliver de bare ved den.. den starter bare forfra når den er færdig med testene..