Avatar billede kief Nybegynder
22. juli 2009 - 15:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC router - Revo

Hej alle

Jeg overvejer at bruge en Acer Aspire Revo som NAS harddisk til mit Sonos-anlæg og som mediecenter til min fladskærm.

Målet er at fjerne så mange enheder som muligt. Indtil videre vil Revo'en kunne fjerne min gamle NAS harddisk (Maxtor Shared Storage II) men det ville være fedt hvis den også kunne erstatte min router (D-Link 655)

Jeg fandt følgende enhed (Windy32) som med USB kunne lave et trådsløst netværk ud fra computerens internetforbindelse. Tanken er jo at Revo'en står tændt 24/7 og derfor sagtens kan fungere som "router".

Se link: http://www.synetusa.com/m1/sub15.php

Er der andre - måske bedre - løsninger? Kan jeg sætte Revo'en op til det uden at skulle bruge ekstra enheder eller hvorledes?

Et sandt problem for eksperter ;)

Tak.

Casper
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. juli 2009 - 15:24 #1
Hvilket OS kører du på din Acer?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. juli 2009 - 15:24 #2
Og for at den kan agere som router, skal du have 2 netkort.
Avatar billede kief Nybegynder
22. juli 2009 - 15:28 #3
Den kører Vista. Man kan læse mere om den her: http://aceraspirerevo.com/

Ja jeg kan godt se den kræver mere end ét netkort, spørgsmålet er hvordan man bedst og billigst kan lave den om til router så jeg kun behøver den..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juli 2009 - 15:33 #4
linux - flere distributioner har funktionaliteten til at være router indbygget...
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. juli 2009 - 15:36 #5
Du kan højreklikke på dit ene netkort i vista, og vælge del netværksforbindelse.

Det er selvfølgelig det der har forbindelse til internettet, du højreklikker på. Derefter aktivere den ICS (Internet Connection Sharing) og din vista boks, fungere som router, samt dhcp server.
Avatar billede kief Nybegynder
22. juli 2009 - 15:40 #6
Men skal jeg ikke have et ekstra netkort? Eller kan den godt selv fungere som router uden?

Som jeg kan se har den jo kun én netkort? Det skal naturligvis fungere som trådsløst netkort så min bærbar kan få glæde af den..
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. juli 2009 - 15:43 #7
Kræver selvfølgelig at du har 2 netkort. Du kan jo fx. købe et usb netkort.
Avatar billede kief Nybegynder
22. juli 2009 - 15:46 #8
Sådan et som jeg linker til eller kender du et andet?