Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
21. juli 2009 - 10:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Autoudfyld felter udfra opslag på medlemsnummer

Hej alle.

Er der nogen der kan skrive mig et stykke kode til følgende. Er lidt blank på asp...

Jeg skal lave en form for tilmeldingsformular, som henter og skriver data til en access db. Jeg forestillede mig at man i toppen af siden skal skrive sit medlemsnummer. Her ved siden af er der en knap med teksten "Hent info".
I min access db har jeg en liste over alle medlemmer.
På websiden har jeg yderligere felter:

Spillernavn
Klub
Snit
Køn
Bemærkninger

Disse 4 felter vil jeg så gerne have til at blive udfyldt automatisk, udfra det medlemsnummer der skrives ind i starten. Felterne skal herefter stadig være mulige at ændre i.
Efter dette skal jeg så kunne tilføje data ned til min db. Dette kan jeg dog selv klare :-)

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
21. juli 2009 - 11:51 #1
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <form name="form1" method="post" action="">
    <tr>
      <td width="17%">Indtast medlemsnr.
        </td>
      <td width="83%"><input type="text" name="medlemsnr"> <input type="submit" name="medlemsnr_ok" value="klik">
      </td>
    </tr>
  </form>
  Spillernavn Klub Snit Køn Bemærkninger
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
<%
'husk at udskifte tabelnavn og feltnavne med dit eget
if request("medlemsnr") <> "" then
'hvis det medlemsnr er angivet som talfelt så denne
strSQL = "select * from tabelnavn where medlemsnr = "&request("medlemsnr")
'hvis medlemsnr er angivet som tekstfelt så denne
strSQL = "select * from tabelnavn where medlemsnr = '"&request("medlemsnr")&"'"

set rs = conn.execute(strSQL)
if not rs.eof then
spillernavn = rs("spillernavn")
klub = rs("spillernavn")
snit = rs("spillernavn")
koen = rs("spillernavn")
else
response.write "Der er ingen med det angivne nr."
end if
%>
her sætter du så din action til den side som indsætter det indtastede
<form name="form2" method="post" action="">
<tr>
    <td>Spillernavn</td>
    <td>        <input name="spillernavn" type="text" size="50" value="<%=spillernavn%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Klub</td>
    <td>        <input name="klub" type="text" size="50" value="<%=klub%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Snit</td>
    <td>        <input name="snit" type="text" size="50" value="<%=snit%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Køn</td>
    <td>        <input name="koen" type="text" size="50" value="<%=koen%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Bemærkninger</td>
    <td>        <textarea name="notat" cols="50"></textarea>    </td>
  </tr>
<tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="ok indsæt"></td>
  </tr></form>
</table>
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
21. juli 2009 - 11:54 #2
hov du skal lige have et felt mere på
hvor du henter fra db

medlemsnummer= rs("medlemsnummer")

<tr>
    <td></td>
    <td><input name="medlemsnummer" type="hidden" value="<%=medlemsnummer%>">        </td>
  </tr>

det du bruger når du skal opdatere
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
21. juli 2009 - 12:11 #3
Kan du sætte den korrekte kode sammen så, blot så jeg ikke sætter noget forkert ind.
Jeg laver vel bare en include i toppen til min connection fil ?
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
21. juli 2009 - 12:31 #4
jamen jeg har jo hverken tabel navn eller feltnavne ;-)))
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
21. juli 2009 - 12:34 #5
Vi siger de er således :-)

Feltnavne:
Medlemsnummer
Spillernavn
Klub
Snit
Køn

Tabellen den skal hente fra er "tblinfosport"

Tak igen
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
21. juli 2009 - 12:37 #6
og hvad er medlemsnummer sat til tekst eller tal
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
21. juli 2009 - 12:43 #7
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <form name="form1" method="post" action="">
    <tr>
      <td width="17%">Indtast medlemsnr.
        </td>
      <td width="83%"><input type="text" name="medlemsnr"> <input type="submit" name="medlemsnr_ok" value="klik">
      </td>
    </tr>
  </form>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>

<%
'husk at udskifte tabelnavn og feltnavne med dit eget
if request("medlemsnr") <> "" then
'hvis det medlemsnr er angivet som talfelt så denne
strSQL = "select * from tblinfosport where Medlemsnummer = "&request("medlemsnr")
'hvis medlemsnr er angivet som tekstfelt så denne
strSQL = "select * from tblinfosport where Medlemsnummer = '"&request("medlemsnr")&"'"

set rs = conn.execute(strSQL)
if not rs.eof then
Spillernavn = rs("Spillernavn")
Klub = rs("Klub")
Snit = rs("Snit")
Køn = rs("Køn")
Medlemsnummer = rs("Medlemsnummer")

else
response.write "Der er ingen med det angivne medlemsnr."
end if
%>
<form name="form2" method="post" action="den side der samler data og opdatere databasen">
<tr>
    <td>Spillernavn</td>
    <td>        <input name="Spillernavn" type="text" size="50" value="<%=Spillernavn%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Klub</td>
    <td>        <input name="Klub" type="text" size="50" value="<%=Klub%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Snit</td>
    <td>        <input name="Snit" type="text" size="50" value="<%=Snit%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Køn</td>
    <td>        <input name="Køn" type="text" size="50" value="<%=Køn%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Bemærkninger</td>
    <td>        <textarea name="notat" cols="50"></textarea>    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td></td>
    <td>        <input name="Medlemsnummer" type="hidden"  value="<%=Medlemsnummer%>">    </td>
  </tr>
<tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="ok indsæt"></td>
  </tr></form>
</table>
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
21. juli 2009 - 12:44 #8
Takker. Det er i øvrigt et tekstfelt :-)

Jeg prøver det lige af
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
22. juli 2009 - 09:41 #9
Hej igen.

Jeg har nu følgende kode, men der sker ikke rigtig det jeg vil have det til. Kan du se fejlen ?
Jeg har det lige nu til at ligge på julestaevne.bowlinginfo.dk/default.asp

<!--#include file="database_con.asp"-->
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <form name="form1" method="post" action="">
    <tr>
      <td width="17%">Indtast medlemsnummer
        </td>
      <td width="83%"><input type="text" name="medlemsnummer"> <input type="submit" name="medlemsnummer_ok" value="Hent data">
      </td>
    </tr>
  </form>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
<%
if request("medlemsnummerr") <> "" then
strSQL = "select * from tblInfosport where medlemsnummer = '"&request("medlemsnummer")&"'"

set rs = conn.execute(strSQL)
if not rs.eof then
spillernavn = rs("spillernavn")
klub = rs("klub")
snit = rs("snit")
koen = rs("koen")
else
response.write "Der blev ikke fundet en spiller med det angivne medlemsnummer"
end if
%>
<form name="form2" method="post" action="">
<tr>
    <td>Spillernavn</td>
    <td>        <input name="spillernavn" type="text" size="50" value="<%=spillernavn%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Klub</td>
    <td>        <input name="klub" type="text" size="50" value="<%=klub%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Snit</td>
    <td>        <input name="snit" type="text" size="50" value="<%=snit%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Koen</td>
    <td>        <input name="koen" type="text" size="50" value="<%=koen%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Bemærkninger</td>
    <td>        <textarea name="notat" cols="50"></textarea>    </td>
  </tr>
<tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="ok indsæt"></td>
  </tr></form>
</table>
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
22. juli 2009 - 09:42 #10
Undskyld, koden ligger lige nu på julestaevne09.bowlinginfo.dk
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
22. juli 2009 - 09:49 #11
Fandt selv fejlen :-)
Dog vil jeg gerne have den til at huske hvad der står i medlemsnummer, da jeg skal bruge dette felt til at skrive til databasen også.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
22. juli 2009 - 09:55 #12
<!--#include file="database_con.asp"-->
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <form name="form1" method="post" action="">
    <tr>
      <td width="17%">Indtast medlemsnummer
        </td>
      <td width="83%"><input type="text" name="medlemsnummer"> <input type="submit" name="medlemsnummer_ok" value="Hent data">
      </td>
    </tr>
  </form>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
<%
if request("medlemsnummerr") <> "" then
strSQL = "select * from tblInfosport where medlemsnummer = '"&request("medlemsnummer")&"'"

set rs = conn.execute(strSQL)
if not rs.eof then
medlemsnummer = rs("medlemsnummer")
spillernavn = rs("spillernavn")
klub = rs("klub")
snit = rs("snit")
koen = rs("koen")
else
response.write "Der blev ikke fundet en spiller med det angivne medlemsnummer"
end if
%>
<form name="form2" method="post" action="angiv den side hvor formens indhold skal sendes hen">
<tr>
    <td>Spillernavn</td>
    <td>        <input name="spillernavn" type="text" size="50" value="<%=spillernavn%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Klub</td>
    <td>        <input name="klub" type="text" size="50" value="<%=klub%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Snit</td>
    <td>        <input name="snit" type="text" size="50" value="<%=snit%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Koen</td>
    <td>        <input name="koen" type="text" size="50" value="<%=koen%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Bemærkninger</td>
    <td>        <textarea name="notat" cols="50"></textarea>    </td>
  </tr>
<tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td>
du indsætter et skjult felt hvor du trækker medlemsnummer med over
    <input name="medlemsnummer" type="hidden"  value="<%=medlemsnummer%>">
<input type="submit" name="Submit" value="ok indsæt"></td>
  </tr></form>
</table>
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
22. juli 2009 - 10:49 #13
Njah, kan man ikke få feltet til at holde fast i det indtastede, så der bliver ved med at stå der, også efter man har trykket på "Hent data" ?
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
22. juli 2009 - 11:17 #14
<!--#include file="database_con.asp"-->
<%
if request("medlemsnummerr") <> "" then
strSQL = "select * from tblInfosport where medlemsnummer = '"&request("medlemsnummer")&"'"

set rs = conn.execute(strSQL)
if not rs.eof then
medlemsnummer = rs("medlemsnummer")
spillernavn = rs("spillernavn")
klub = rs("klub")
snit = rs("snit")
koen = rs("koen")
else
response.write "Der blev ikke fundet en spiller med det angivne medlemsnummer"
end if
%>
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <form name="form1" method="post" action="">
    <tr>
      <td width="17%">Indtast medlemsnummer
        </td>
      <td width="83%"><input type="text" name="medlemsnummer" value="<%if medlemsnummer <> "" then response.write medlemsnummer%>"> <input type="submit" name="medlemsnummer_ok" value="Hent data">
      </td>
    </tr>
  </form>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>

<form name="form2" method="post" action="angiv den side hvor formens indhold skal sendes hen">
<tr>
    <td>Spillernavn</td>
    <td>        <input name="spillernavn" type="text" size="50" value="<%=spillernavn%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Klub</td>
    <td>        <input name="klub" type="text" size="50" value="<%=klub%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Snit</td>
    <td>        <input name="snit" type="text" size="50" value="<%=snit%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Koen</td>
    <td>        <input name="koen" type="text" size="50" value="<%=koen%>">    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Bemærkninger</td>
    <td>        <textarea name="notat" cols="50"></textarea>    </td>
  </tr>
<tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td>
du indsætter et skjult felt hvor du trækker medlemsnummer med over
    <input name="medlemsnummer" type="hidden"  value="<%=medlemsnummer%>">
<input type="submit" name="Submit" value="ok indsæt"></td>
  </tr></form>
</table>
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
22. juli 2009 - 12:46 #15
Super. Det fungerer. Tak for hjælpen :-)
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
22. juli 2009 - 13:15 #16
super - tak for point