Avatar billede Def_Jacques Nybegynder
17. juli 2009 - 14:40 Der er 13 kommentarer

Genstarter konstant efter SP2 installation ???

Jeg har en Compaq Pressario 5140EA, født med Windows Millinium Edition, men er siden opgraderet til XP Pro service pack 1, med alle nødvendige opdateringer fra Compaq`s download center.

Problemet er, når jeg installere sp2 eller sp3, når alt så er installerert og computeren skal genstarte for at de nye funktioner skal træde i kraft, så når jeg kun lige til start siden med Windows XP logoet og genstarter så.

Har prøvet at lave en Floppy med Boot.ini, NTLDR og NTDETECT og boot fra den men uden held.

Har prøvet mange steder at finde en løsning via Google, men forgæves.

HELP
Avatar billede Def_Jacques Nybegynder
17. juli 2009 - 15:38 #2
Takker for svar men har prøvet at lave ny cd med Nlite, hvor både sp2 eller sp3 var på , men den vil ikke starte op alligevel, kan godt starte op i safemode og komme ind og rode med programmerne, så min tanke kunne være at det har noget med en ny Boot.ini fil der er ændret i sp2 eller sp3, har dog prøvet at kopiere boot.ini, NTLDR og Ntdetect fra sp1 over på sp2 og sp3, men det er det sammen, genstarter. !!!

Nu ved jeg at der er mange ældre Compaq computere der har problemer med de opdateringer, men har haft sp2 på før.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. juli 2009 - 15:53 #3
Du kan jo godt prøve at starte  op på en winCD og i konsollen
skrive FIXBOOT
Eller CHKDSK /r/p
Men om det hjælper ved jeg ikke. Du har haft SP2 før, så måske
skal du prøve en slipstreamed kun med SP3, du får alligevel alt
fra 2 med.
Avatar billede azerty Juniormester
17. juli 2009 - 23:23 #4
Dino Nuhagic - skaberen af nLite - fraråder at slipstreame mere end én Service Pack. Slipstream kun SP3, som off-line skriver.

Og når nu nLite er åben: Skil dig af med en masse overflødige ting & sager. Selv har jeg fjernet IE, OE og WMP, og det funker bare :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
17. juli 2009 - 23:36 #5
Så du har fjernet IE, det var sgu smart, det vidste jeg slet ikke
kunne lade sig gøre. Alle de evindelige opdateringer handler jo først og fremmest om IE og  Officepakken, så det er da fint at
blive helt af med den. jeg har fjernet den under tilføj og fjern
programmer, men det er måske ikke helt så effektivt?
Avatar billede azerty Juniormester
18. juli 2009 - 01:14 #6
Nej, det er ikke helt så effektivt - den er der jo stadigvæk :-)

Der er tre ting, man skal være opmærksom på, når man fjerner Internet Explorer med nLite:

Vælg "Components"

1) Fjern ikke "IE CORE" - kun Internet Explorer. Jeg har prøvet at køre uden "IE Core", og der går for megen funktionalitet tabt.

2) Når man hakker Internet Explorer af og går videre i teksten, kommer der en advarsel om, at "Syncronization Mananger" og et par andre ting er afhængige af Internet Explorer. nLite spørger så, om man vil annulere fjernelsen af Internet Explorer... Det vil man selvfølgelig ikke. Skrig navnene ned på de komponenter, som er afhængige af Internet Explorer. Gå tilbage til "Components" og hak disse komponenter af. Og gå så frem igen.

3) WindowsUpdate. Du kan ikke hente opdateringer via browseren (Firefox fx). Men du kan sætte Automatisk Opdatering (højreklik "Denne computer" - "Egenskaber") og sætte den til "Giv besked, men hent eller installer ikke". Dette er vigtigt, for selv om Internet Explorer ikke er på computeren, vil WindowsUpdate spørge dig, om du vil installere Internet Explorer 8. Du vælger simpelthen denne opdatering fra (fjerner flueben og vælger "vis ikke denne opdatering igen") og installerer alle de andre opdateringer. Senere vil den spørge dig, om du vil have Internet Explorer 7, og igen fjerner du bare fluebenet og vælger "vis ikke denne opdatering igen".

Og det er rigtigt. Der kommer kun ca. 30% af de opdateringer, som et almindeligt XP ville få.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. juli 2009 - 11:43 #7
Takker:)
Avatar billede Def_Jacques Nybegynder
18. juli 2009 - 13:13 #8
Okay, idiot spørgsmålet. !!!

Hvad er forskellen fra at opdatere sp3 og lave èn slipstreame CD med opdateringen. ???

Og det vil stadig genstarte min computer ???
Avatar billede off-line Nybegynder
18. juli 2009 - 13:48 #9
Når man opdaterer bliver de nye filer lagt oven på eller
udsfiftet med eksisterende, medens systemet kører. Det giver
større mulighed for fejl.
Når man slipstreamer integreres de nye filer i programmet, som
ikke samtidig skal kunne fungere. Det giver færre fejl.
Ja der er ikke forskel på installationen, bortset fra, at man
kan gøre den lettere ved i en slipstreamed at indskrive koden mm.
Avatar billede Def_Jacques Nybegynder
19. juli 2009 - 13:41 #10
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericSoftwareDownloadIndex?softwareitem=pv-60484-2&cc=us&lc=en&dlc=en

Her er så løsningen på mit problem.

Èn fil på 1.85 mb, som skal bruges for at amd processer / Compaq Pressario ikke genstarter efter SP3 installation.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juli 2009 - 14:03 #11
OK, ja den er jo noget speciel.
Avatar billede azerty Juniormester
19. juli 2009 - 20:06 #12
Hatten af for spørgeren, Def_Jacques, som selv finder løsningen på sit problem og bringer den til torvs for alle andre brugere af Eksperten.

Tak for det.

:-)  :-)  :-)

---
Det kunne mange andre spørgere på Eksperten lære noget af. Alt for mange spørgsmål ender i tavshed og uden løsning.
Avatar billede Def_Jacques Nybegynder
20. juli 2009 - 20:43 #13
Det er vel en selvfølge. :-)