Avatar billede thlund Nybegynder
15. juli 2009 - 23:25 Der er 1 kommentar

Applikation bliver stadig langsommere

Har lavet en applikation som efter et stykke tids brug bliver langsommere. Ikke til de beregninger jeg laver, men til f.eks. flyt fokus mellem tekstbokse, altså lag fra jeg trykker i en boks til den reagerer på taste tryk.

Jeg bruger jet 4.0 til at læse en tabel, men ikke trigget af skift mellem controls eller lignende.

Nogen ideer ??

ved at spørgsmålet er noget flydende, så der er points for gode forslag ikke kun dem der rammer plet.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
16. juli 2009 - 09:46 #1
er 30 stk på en access-database her i virksomheden, og det er med til at gøre databasen ret langsom til at svare nogle gange (flere gange i minuttet). når vi er meget få der er på er det ikke så slemt.

hvis det kun er dig der er på, så ved jeg ikke umiddelbart hvorfor databasen opfører sig såden. måske der er nogle steder i din kode hvor du glemmer at skrive:
rs.close
set rs = nothing
...? ellers vil der være rækker der er låst i lidt tid indtil de bliver frigjort automatisk...