Avatar billede RombyXX Nybegynder
14. juli 2009 - 22:40 Der er 2 kommentarer

Fladskærm med netværksadgang?

Søger en tv-fladskærm med netværksadgang. Har en asus router med tilkoblet harddisk og vil gerne kunne koble fladskærm til router, således der er adgang til film osv. Kender ikke ret meget til forskellige fladskærme, så ved dårligt hvor jeg skal starte. Kan nogen hjælpe? Tænker en 32" skærm.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 10:14 #1
En skærm der kan det????

Tror du skal have en afspiller der kan tage netværk... og så sætte den til dit fjernsyn/fladskærm...
Avatar billede mrgumble Nybegynder
15. juli 2009 - 10:21 #2
Hej

Jeg er faktisk meget interesseret i at høre, hvad vi finder ud her. Har desværre ikke nogle konkrete bud, men jeg søgte lidt rundt på nettet (var ikke let) og fandt bl.a. denne Sony BRAVIA
(http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&productId=8198552921665746278), dog fra 40".
Det interessante er, at den har en RJ45 stik.

Jeg har en gammel KISS DVD-afspiller (DP-450?) med netværksstik. Den kunne også afspille ting fra computeren, men:
- Det krævede at computeren kørte et bestemt program, der tillod deling af media-filerne.
- Det var KISS der afgjorde, hvilke codecs den kunne afspille. Det gav nogle begrænsninger i hvad man kunne bruge på den. Den kunne bl.a. DivX men ikke RealMedia.

På Sonys BRAVIA kan man afspille online indhold fra bl.a. Amazon Video on Demand, Sports Illustrated mm. Dine ting? Hvis din netværksharddisc understøtter DLNA kan den afspille det, men det efterlader stadigvæk spørgsmålet om codecs o.lign.

Jeg ved godt jeg ikke er kommet med noget konkret svar, men håber det giver dig et skub i den rigtige retning for at finde det dur søger.