Avatar billede jatime Nybegynder
10. juli 2009 - 17:15 Der er 2 kommentarer

Reddede dokumenter

Nu har jeg for anden gang oplevet, at blive afbrudt midt i redigering af alm. word dokument med dialogboksen, at der er sket en fejl og at dokumentet bliver "reddet". Men efter at have lukket boksene ned, er ikke kun rettelser men hele dokumentet væk.

1. Dokumentnavnet lå i min mappen under navnet mariagerfjord program 0207 - 2.udkast til UNIK.

2. Jeg går i dag ind og lukker op - indsætter mere tekst, både via indskrivning og via copy/past fra anden kilde end dokumentet.

3. Pludselig får jeg nævnte boks og må lukke ned.

4. I mappen ligger nu en Word fil med navn ~$riagerfjordprogram 0207 - 2.udkast til UNI og dokumentet er på 1 kb (modsat det oprindelige på 144 kb)

5. Og når jeg åbner det er der 2 linier med volapyk.

Er det gået tabt ?

Har søgt på det oprindelige navn, men uden held.

Kunne forstå, hvis den nye tekst forsvandt, men ikke at hele dokumentet er væk.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 17:47 #1
Download - installer og kør GetDataBack http://www.runtime.org/ den bør finde dit dokument som det så ud før du begyndte at redigere, da det kun drejer sig om et enkelt dokument er det overkommeligt at kopiere det manuelt, automatisk kopiering fra programmet virker først når du har betalt licens
10. juli 2009 - 19:00 #2
PS: Når WORD har et dokument åbent oprettes automatisk en fil ved navn  ~[originalfilnavn]  dette for at 'låse' dokumentet mod at blive åbnet af andre. Typisk på netværk. Filen indeholder (som 'volapyk') bare info om hvem der har dokumentet åbent mm. Altså ikke noget som helst mht. indholdet i original dokumentet...
Det er normalt en skjult fil...